راه فرار از بی حالی بهاری

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - یک متخصص طب سنتی با اشاره به این که فصل بهار علی رغم نشاط و سرزندگی ذاتی اش، برای بسیاری از ما با بی حالی و خواب آلودگی همراه است گفت: افراد می توانند به وسیله طب ایرانی بدن خود را پاکسازی نموده و با خروج مواد زائد و سموم از بدن بهار وتابستان با نشاطی را سپری نمایند.

راه فرار از بی حالی بهاری

به گزارش فارس، محمد عسکر فراشاهی با بیان این که بدن انسان در هوای سرد زمستانی انرژی بیشتری دارد و برای تامین حرارت بدن و مقابله با سرما به مصرف غذای بیشتر نیز احتیاج دارد، اظهار کرد: این فرآیند منجر به افزایش میزان مواد زائد و غیر ضروری در بدن افراد می گردد.

وی اضافه نمود: کاهش تعریق در فصل زمستان باعث انباشته شدن مواد زائد در بدن می گردد و به مرور با گرم شدن طبیعت و شروع فصل بهار این فضولات منجمد شده در حفره های بدنی روان و وارد جریان خون می شوند.

این متخصص طب ایرانی گفت: اگر پاکسازی هدفمند با یاری شیوه های طبیعی طب ایرانی انجام گردد با خروج مواد زائد وسموم از بدن می توان بهار وتابستان کم دردسر، بدون بیماری و با نشاطی را سپری کرد.

دکتر عسکر فراشاهی در ادامه با تاکید به این که باید از پرخوری و برهم خوری مخصوصا در فصل بهار اجتناب کرد، توضیح داد: بعضی افراد به هیچ یک از شیوه های پاکسازی اخلاط وسموم بدن مانند قی کردن، حجامت کردن، یا مصرف داروهای مسهل عادت ندارد و انجام این نوع پاکسازی ها برایشان بسیار سخت است برای این گروه نیز راه حلی ساده وجود دارد.

وی در ادامه بیان نمود: این گروه باید دقت نمایند که در فصل بهار مقدار غذای خود رانسبت به فصل های دیگر کاهش دهند تا مواد زائد وسموم کمتری دربدن شان انباشته گردد پر خوری ورعایت نکردن رژیم غذایی موجب ضعیف شدن توان و ایمنی بدن شده به این ترتیب زمینه ابتلا به انواع بیماری را فراهم می گردد.

این متخصص طب ایرانی در استان یزد با بیان این که در فصل بهار باید مصرف غذاهای مولد خون از جمله انواع گوشت به ویژه گوشت قرمز را به حدقل رساند گفت: بهترین رژیم غذایی درفصل بهار به ویژه برای بچه ها و تقویت سیستم ایمنی وقوای جسمی آن ها خوردن سوپ جو ،ماالعشیر طبیعی وچلو گشنیز با گوشت جوجه خروس است.

عسکر فراشاهی اظهار کرد: در طب ایرانی توصیه شده در این فصل به بچه ها کمتر گوشت قرمز بدهندو بیشتر آن ها را به خوردن گوشت جوجه خروس که لطیف و زود هضم است وفضولات کمتری دربدن باقی می گذارد تشویق نمایند.

وی فرونشاندن حرارت بدن در فصل بهار را مهم دانست و توضیح داد: اضافه نمودن ترشیهایی نظیررب انار ،تمیرهندی به رژیم غذایی درفرونشاندن حرارت بدن مفید است.

این متخصص طب ایرانی گفت: دربهارباید از مصرف زیاد مواد گرم ،تلخ ،تند،شور،وتیز مانند تنقلات ،وادویه تند مانند فلفل ،دارچین ، زنجبیل به مقدار زیاد بپرهیز کرد.

محمد عسکر فراشاهی با تاکید به این که در فصل بهار باید از مصرف زیاد نوشیدنی های گرمی بخش وبسیار رطوبت آمیز پرهیز گردد اضافه نمود: خلط دم در این فصل به هیجان در می آید و مصرف نوشیدنی های گرمی بخش و رطوبت آمیز باعث بالا رفتن حرارت وهیجان خون شده وزمینه ساز بعضی بیماری ها خواهند بود.

وی در ادامه اضافه نمود: بهترین نوشیدنی ها در فصل بهار برای افراد گرم مزاج جهت فرونشاندن حرارت بدنشان شربت سکنجبین، شربت زرشک،رب انار، شربت نارنج،شربت لیمو، شربت عناب ، عرق کاسنی،شاهتره، وعرق خرفه است.

محمد عسکر فراشاهی پوشیدن لباسهای لطیف و سبک به ویژه از جنس کتان را مناسب دانست و توضیح داد: پوشیدن این نوع پارچه به لحاظ مزاج وطبع،سازگاری زیادی بافصل بهار دارد و از گرم شدن زیادبدن به ویژه درخواب جلوگیری کنید.

وی همچنین اضافه نمود: درفصل بهار با توجه به افزایش حرارت ازحمام بسیار گرم واستفاده طولانی از آبهای معدنی گرم اجتناب کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این که مصرف سبزیجات مخصوص فصل بهار تاثیر زیادی در پاکسازی خون دارد تاکید نمود:. مصرف سبزیها وگیاهان دارویی که درفصل بهار می رویندتاثیر بسیار زیادی در پاکسازی خون وپیشگیری از ابتلا به بیماریهای این فصل دارد.

محمد عسکر فراشاهی در انتها با بیان این که فعالیت بدنی مناسب و کافی در فصل بهار می تواند احساس رخوت، کسالت و خواب آلودگی را از ما دور کندخاطرنشا کرد: توصیه می گردد ورزش و پیاده روی را در این فصل در برنامه روزمره خود داشته باشیم و بهترین زمان ورزش و پیاده روی در فصل بهار ساعات اولیه و اواخر روز است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14058

به "راه فرار از بی حالی بهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه فرار از بی حالی بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید