25% کاربران استیم از پردازنده های AMD استفاده می کنند

به گزارش اکسپرس بلاگ، به نظر می رسد که محبوبیت پردازنده های AMD در بین گیمر ها در حال افزایش است. با وجود اینکه شرکت AMD هنوز از پردازنده های جدید خود با معماری Zen 3 رونمایی نکرده است، اما نتایج بررسی سخت افزار کاربران استیم (Steam) در ماه سپتامبر 2020 (شهریور ماه) موفقیت AMD در بازار پردازنده ها را نشان می دهد.

25% کاربران استیم از پردازنده های AMD استفاده می کنند

در سال های گذشته تیم قرمز از پردازنده های رونمایی و به بازار عرضه کرد که به خوبی توانستند با پردازنده های اینتل به رقابت بپردازند. با وجود اینکه گیمر ها از پردازنده های این شرکت که با معماری Zen عرضه شده بود زیاد استقبال نکردند؛ اما این شرکت با رونمایی از پردازنده های دارای معماری Zen 2 علاوه بر کم کردن اختلاف قدرت پردازش در حالت تک هسته با پردازنده های اینتلِ دوست داشتنی گیمر ها، توانست نظر گیمر ها را هم به خود جلب کند.

شرکت AMD قول داده است که با رونمایی از پردازنده های با معماری Zen 3 بتواند که رقابت پردازنده ها را بیشتر از پیش گرم کند، با توجه به این موضوع انتظار داریم که گیمر های بیشتری در آینده از پردازنده های Ryzen استفاده کنند.

درست قبل از رونمایی از نسل جدید پردازنده های Zen 3 این شرکت در 8 اکتبر (17 مهر)، نتایج آخرین بررسی سخت افزار توسط استیم نشان می دهد که پردازنده های AMD توسط بیشتر از %25 کاربران که در این نظر سنجی شرکت کرده اند، استفاده می شود.

این بررسی نشان می دهد که با رسیدن سهم پردازنده های AMD به %25.75 در ماه سپتامبر (شهریور ماه)، استفاده از این پردازنده های در مقایسه با ماه گذشته، اگوست (مرداد)، افزایش %0.84 درصدی داشته است. اینتل هم اکنون هم با اختصاص دادن 74.24% بخش بزرگی از این بازار را در اختیار دارد، البته سهم پردازنده های اینتل هر ماه در حدود %0.85 کاهش می یابد.

در چند ماه گذشته، شرکت AMD هر ماه توانسته است که سهم بیشتری را در میان گیمر ها به خود اختصاص دهد. با توجه به نزدیک بودن به زمان رونمایی از پردازنده های این شرکت با معماری Zen 3 به نظر نمی رسد که به این زودی ها شاهد افت درصد رشد پردازنده های AMD در میان گیمر ها باشیم.

علاوه بر پردازنده های AMD این بررسی اطلاعات جالب دیگری را هم در اختیار ما می گذارد. به عنوان نمونه کارت گرافیک GeForce GTX 1060 محبوب ترین کارت گرافیک در میان کاربران است. البته به نظر می رسد که این محبوبیت مدت زمان زیاد داوم نداشته باشد.

کارت گرافیک GeFore GTX 1650 این ماه با داشتن بیشترین درصد رشد در مقایسه با رشد کلی، %0.24، توانسته است که در حدود %3.64 کارت های گرافیک استفاده شده توسط کاربران استیم را به خود اختصاص دهد.

  • RTX 3060 Ti با قدرتی مشابه RTX 2080 Ti ماه آینده رونمایی خواهد شد

در رابطه با کارت های گرافیک AMD باید بگوییم که تنها کارت گرافیک RX 580 با داشتن %2.22 توانسته است که در لیست 10 کارت گرافیک که بیشترین سهم را در استیم دارند، قرار بگیرد. نکته جالب این بررسی این است که کارت گرفایک AMD RX 5500 XT برای اولین بار توانسته است که سهمی در حدود %0.15 را به خود اختصاص دهد.

این بررسی همچنین نشان می دهد که که در حدود %45.69 کاربران از پردازنده های 4 هسته ای استفاده می کنند. با وجود این به نظر می رسد سهم استفاده از این پردازنده ها رفته رفته کاهش پیدا کند. در چند ماه گذشته پردازنده های 6 هسته ای توانسته اند که سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر در حدود %26.39 کاربران استیم از پردازنده های 6 هسته ای استفاده می کنند.

این بررسی نشان می دهد که سیستم عامل ویندوز 10، استفاده از 16 گیگابیت حافظه رم و رزولوشن تصویر 1920 در 1080 پیکسل هنوز هم بیشترین سهم را در بین گیمر های استیم به خود اختصاص داده اند.

  • RTX 3080 چقدر از RTX 2080 Ti برای اجرای 4K بازی ها بهتر است؟

منبع: Techspot

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8553

به "25% کاربران استیم از پردازنده های AMD استفاده می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25% کاربران استیم از پردازنده های AMD استفاده می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید