گردشگری خرید و سهمش در توسعه مالی مقصد

به گزارش اکسپرس بلاگ، ایسنا/ این خبر پیرامون گردشگری خرید و سهمش در توسعه مالی مقصد برای شما نگارش شده است.

گردشگری خرید و سهمش در توسعه مالی مقصد

قضیه چیست؟

به نقل از نیوز، در سالهای اخیر گردشگری خرید به عنوان مفهوم جدیدی مطرح است. بااین حال، سهم این نوع گردشگری در اقتصاد اجتماعی پتانسیل های قوی آن برای رشد در آینده را نشان می دهد.

براساس اظهارات سازمان دنیای تجارت، گردشگری خرید شکل مدرن گردشگری تعریف می گردد و خرید در مقصد، عامل مشخص نماینده تصمیم گردشگران برای سفر است. مهمترین سهم گردشگری خرید در نظر محققان در ذیل ذکر شده است.

افزایش جذابیت و رقابت مقصد

ظهور گردشگری خرید، فرصت های جدیدی برای گسترش و تنوع تجربیات مسافران در مقصد فراهم می نماید. تجارب خرید محصولات محلی و کالاهای لوکس علاوه بر تجربیات مربوط به چشم انداز یا فرهنگ خاص مقصد، می تواند به جاذبه ای برای جذب گردشگر در انتخاب مقصد تبدیل گردد. بعضی از مقاصد دنیا مانند اسپانیا، کره و دبی تجربه های خرید ایجاد نموده اند تا در صندلی تجاری گردشگری خود رشد نمایند. در دومین کنفرانس گردشگری خرید که سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) در سال 2016 برگزار کرد، گردشگری خرید یکی از ابزارهای پرکاربرد در ارتقاء مقصد در نظر گرفته شد.

رشد درآمد گردشگری مقصد

هزینه گردشگران یکی از مهمترین عواملی است که درآمد گردشگری مقصد را تامین می نماید. هزینه مسافران اهمیت زیادی برای گردشگری خرید دارد، زیرا در هنگام سفرکردن عامل اصلی است، بنابراین، ایجاد تنوع در تجارب خرید برای ترغیب مسافران به صرف هزینه، مزایای زیادی برای رشد درآمد مقصد به همراه دارد.

حمایت از رشد مالی، اجتماعی و محلی

گردشگری خرید ارتباط نزدیک با بسیاری از بخش های مالی دیگر در مقصد، به ویژه خرده فروشی دارد. توسعه گردشگری خرید در مقصد بطور مستقیم باعث رشد خرده فروشی محلی از جمله خرده فروشی سفر می گردد. سالانه در بسیاری از کشورها، جشنواره های خرید تعداد زیادی از خرده فروشان داخلی و خارجی و همچنین گردشگران را برای فروش و خرید جذب می نماید.

علاوه بر این، افزایش تقاضا برای خرید مسافران شرایط مطلوبی برای توسعه فراوری محلی، تجارت و بسیاری از صنایع خدماتی مرتبط ایجاد می نماید. مشاغل فراوریی منبع اضافی از مشتریانی دارند که مایل به خرید محصولات باکیفیت و مرتبط با مقصد هستند. توسعه فراوری همچنین باعث می گردد فعالیت های تجاری و صادراتی واردات پر جنب وجوش باشد و این واقعیت که مسافران زمان زیادی را صرف خرید می نمایند نیز شرایط مطلوبی برای توسعه خدمات اقامتی و غذاخوری مقصد است. همچنین، توسعه گردشگری خرید از جنبه اجتماعی باعث ایجاد اشتغال می گردد و برای جوامع محلی افزایش درآمد ایجاد می نماید.

پتانسیل گردشگری خرید چیست؟

در سراسر دنیا بسیاری از مقاصد با تاثیرات مثبت گردشگری خرید بر اقتصاد محلی، آغاز به استفاده از این نوع گردشگری در راهبرد توسعه گردشگری پایدار خود نموده اند. میگل میرونز، رئیس هیات رئیسه سازمان دنیای گردشگری در جلد هشتم گزارش دنیای گردشگری خرید که توسط UNWTO منتشر شده است، مطرح نمود: در کوتاه مدت و میان مدت، گردشگری خرید با توجه به نفوذ آن در اقتصاد محلی و یاری به ادغام مقاصد و ایجاد مشاغل به عنوان یک بخش اصلی در صنعت گردشگری ادغام خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12855

به "گردشگری خرید و سهمش در توسعه مالی مقصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری خرید و سهمش در توسعه مالی مقصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید