هیل: تظاهرات ها وجهه آمریکا در جهان را خدشه دار کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا گفته تظاهرات ها در این کشور در اعتراض به قتل نژادپرستانه به قتل یک مرد سیا ه پوست باعث خدشه دار شدن وجهه این کشور شده است.

هیل: تظاهرات ها وجهه آمریکا در جهان را خدشه دار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا امروز یکشنبه گزارش داده که تظاهرات ها در این کشور در اعتراض به قتل نژادپرستانه جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی وجهه این کشور را در جهان زیر سؤال برده است.

پایگاه هیل نوشته همزمان با بروز درگیری های خشن میان مأموران پلیس و معترضان دیپلمات های آمریکایی با چالشی سخت برای دفاع از ارزش های آمریکایی روبرو شده اند و دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای سلطه یافتن به خیابان های آکنده از معترضان در آمریکا این چالش ها را تشدید نموده است.

پایگاه هیل نوشته دیپلمات هایی که در گذشته در گفتار و کردارشان برخوردهای پلیس سایر کشورها با معترضان را محکوم نموده اند اکنون در پرتو روبرو شدن با بیانیه های مشابه از سوی همان کشورها در شرایط نامناسبی قرار گرفته اند.

نیکلاس برنز، سفیر سابق آمریکا در یونان و ناتو گفت: اگر شما یک دیپلمات آمریکایی در یک کشور خارجی باشید ناگهان می بینید که ما ریاکار به چشم می آییم.

دوشنبه دو هفته پیش یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

پس از شعله ور شدن اعتراضات علیه نژادپرستی سیستمی در آمریکا، هزاران نفر از شهروندان سایر کشورها نیز با برپایی تظاهرات، اعتراض خود را به شرایط موجود در آمریکا ابراز داشته و همبستگی خود را با معترضان آمریکایی اعلام نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4688

به "هیل: تظاهرات ها وجهه آمریکا در جهان را خدشه دار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیل: تظاهرات ها وجهه آمریکا در جهان را خدشه دار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید