هوش مصنوعی وخیم شدن حال بیماران کرونایی را پیش بینی می نماید

به گزارش اکسپرس بلاگ، محققان به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده اند که می تواند وخامت حال مبتلایان به ویروس کرونا را 5، 10 و 30 روز زودتر پیش بینی کند.

هوش مصنوعی وخیم شدن حال بیماران کرونایی را پیش بینی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک کرانچ، گروهی از محققان پزشکی چینی با همکاری آزمایشگاه هوش مصنوعی شرکت تنسنت توانسته اند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی پیشرفت بیماری کووید 19 در بدن بیماران را پیش بینی نمایند.

شرکت های فنی در سراسر دنیا برای یاری به مهار همه گیری کروناویروس در کوششند. تحقیقات نشان داده که 6.5 درصد بیماران مبتلا به کووید 19 ممکن است به یکباره در شرایط جدی بیماری قرار بگیرند و در میان آنها میزان مرگ و میر می تواند تا 49 درصد باشد. بنابراین یکی از وظایف مهم مقامات بهداشتی، شناسایی و معالجه بیمارانی است که ممکن است در این شرایط قرار بگیرند.

یک تیم تحقیقاتی در شرکت تنسنت به همراه جمعی از دانشمندان بهداشت عمومی چین در کوشش هستند تا به یاری هوش مصنوعی احتمال پیشرفت بیماری کووید 19 در بدن بیماران را پیش بینی نمایند.

این هفته، این تیم از یک مدل مبتنی بر یادگیری پرده برداری کرد که می تواند خطر ابتلا به بیماران مبتلا به کروناویروس را که ممکن است در شرایط بحرانی قرار بگیرند پیش بینی کند. جزئیات عملکرد و پژوهش این تیم که بیش از 11 هزار و 300 بیمار را تحت آنالیز قرار داده در نشریه نیچر کامونیکیشن پریودیکال منتشر شده است.

این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی وخامت حال مبتلایان به ویروس کرونا را 5، 10 و 30 روز زودتر پیش بینی می نماید.

سایر غول های فناوری چینی نیز در حال اجرا پروژه های مشابه برای مهار این ویروس هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6210

به "هوش مصنوعی وخیم شدن حال بیماران کرونایی را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی وخیم شدن حال بیماران کرونایی را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید