همکاری با داعش؛ اتهام طالبان به دولت افغانستان در حملات کابل

به گزارش اکسپرس بلاگ، سخنگوی طالبان ضمن محکومیت حمله به دانشگاه کابل مدعی شده است که دولت افغانستان با اعضای داعش در حملات کابل همکاری می کند.

همکاری با داعش؛ اتهام طالبان به دولت افغانستان در حملات کابل

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حملات اخیر در کابل بویژه علیه مراکز آموزشی افزایش یافته است و مقامات دولت افغانستان همواره گروه طالبان را مسئول چنین حملاتی اعلام کرده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در واکنش به حمله مهاجمان به دانشگاه کابل در بیانیه ای گفت که طالبان این حمله را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است که طالبان این حمله و همچنین بمباران هوایی چند روز پیش یک مسجد در ولایت تخار که سبب تلفات تعداد زیادی اطفال شد و نیز حمله چند روز پیش بر یک مرکز آموزشی بنام کوثر در کابل را بشدت محکوم می کند.

سخنگوی طالبان با اشاره به درگیری های این گروه با داعش در ولایت ننگرهار و جوزجان گفت که بدون شک این حملات توسط عناصر شریری انجام می شود که پس از شکست در ننگرهار و جوزجان، توسط مقامات کابل در مهمانخانه ها پناه داده شدند و سپس برای چنین حملات وحشیانه ای استخدام، همکاری و راهنمایی می شوند.

بیانیه طالبان اظهارداشت که مقامات کابل چنین حملاتی را به طالبان نسبت می دهند و این نشان می دهد که برای خوراک تبلیغاتی بطور مشترک انجام می شود.

حدود ظهر امروز به وقت افغانستان، سه مهاجم پس از یک انفجار از درب شرقی دانشگاه کابل وارد شدند و به سوی دانشجویان تیراندازی کردند.

پس از این حمله، دانشگاه کابل به محاصره نیروهای امنیتی درآمد و پس از حدود پنج ساعت درگیری با کشته شدن سه مهاجم این حمله انتها یافت.

ناامنی ها در کابل و برخی ولایت های افغانستان تشدید شده است و حدود 16 روز پیش امرالله صالح معاون رئیس جمهور این کشور مسئول تامین امنیت کابل شد.

مرکز آموزشی کوثر دانش در منطقه شیعه نشین غرب کابل نیز سوم آبان ماه هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در این حمله دستکم 24 نفر کشته و 57 تن دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9391

به "همکاری با داعش؛ اتهام طالبان به دولت افغانستان در حملات کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری با داعش؛ اتهام طالبان به دولت افغانستان در حملات کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید