همه چیز درباره کپنهاگ، مرکز کشور دانمارک

به گزارش اکسپرس بلاگ، در اوایل قرن 10 دهکده کوچکی در شرق دانمارک بود که مردمش در صلح و صفا با هم زندگی می کردند. کم کم این دهکده به شهر تبدیل شد و سال 1167 اسقف ابسلن، قلعه ای در این دهکده بزرگ شده ساخت و شهر را با باروها و خندق مستحکم کرد.

همه چیز درباره کپنهاگ، مرکز کشور دانمارک

نام این شهر کپنهاگ شد و در سال 1445 به مرکز دانمارک و محل زندگی خانواده سلطنتی تبدیل شد.

کپنهاگ یعنی بندر تجاری، و تلفظ امروزی آن از نحوه تلفظ نام کپنهاگ در زبان آلمانی گرفته شده است.

کپنهاگ، چندین بار در حوادث مختلف با خاک یکی شد و دوباره خودش را ساخت. مثلاً، یک بار درگیری های مذهبی باعث غارت شدن این شهر شد و اواخر قرن شانزدهم بود که کم کم توانست جان دوباره ای بگیرید و کسب و کار در این شهر رونق گرفت.

بورسن، کلیسای هولمنس، کلیسای ترینیتیس و قلعه روزنبورگ که در حال حاضر موزه خانواده سلطنتی است، ساختمان هایی هستند که در همین دوره ساخته شد.

در جنگ بین دانمارک و سوئد از سال 1658 تا 1658 کپنهاگ دو سال محاصره شد.

آتش سوزی سال های 1728 و 1795 هم خیلی از خانه ها و ساختمان ها این شهر را از بین برد و در سال 1807 انگلیس آن را بمباران کرد. اما با وجود چندبار با خاک یکی شدن، باز هم سر پا شد.

دیوارهای بلندی که قلعه قدیمی اسقف ابسلن برای حفاظت از شهر شناخته بود در سال 1856 خراب شد و از آن زمان به بعد کپنهاگ جور دیگری بزرگ شد و منطقه ها دور و بر این قلعه با آن یکی شد.

به تدریج، کاخ ها و ساختمان های باشکوهی در کپنهاگ ساخته شد که در میدان قدیمی شهر، همچنان زیبایی و شکوهشان را به رخ هر بیننده ای می کشند.

از قلب شهر کپنهاگ، یعنی میدان تالار شهر یک خیابان خرید قدیمی است که شما را به این میدان قدیمی می رساند.

از سال 2000 که بین کپنهاگ و مالمو (سومین شهر بزرگ سوئد) پل اورسوند زده شد، کپنهاگ به یک کلان شهر تبدیل شده است. مؤسسات بانکی و اقتصادی زیادی در این شهر تأسیس شد و دانشگاه کپنهاگ با 35000 دانشجو، به یکی از دانشگاه های بزرگ اروپا تبدیل شد.

دانشگاه کپنهاگ، در سال 1479 میلادی تأسیس شد. در حال حاضر، بیشتر دانشجویان این دانشگاه زنان هستند.

جمعیت و جامعه کپنهاگ

کپنهاگ پرجمعیت ترین شهر دانمارک و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشورهای شمال اروپا است.

در دهه 90 میلادی و دهه اول قرن بیست و یکم، جمعیت این شهر به دلیل افزایش مهاجرت به دانمارک بیشتر شد. در حال حاضر، 70 درصد جمعیت کوپنهاگ را خود دانمارکی ها تشکیل می دهند و مابقی جمعیت این شهر از مهاجران تشکیل شده است.

30 درصد از جمعیت کپنهاگ را مهاجران تشکیل می دهند.

بیشتر کوپنهاگی ها مسیحی هستند. با این حال، با افزایش مهاجرت به این شهر در سه دهه گذشته باعث افزایش تنوع مذهبی در کوپنهاگ شده است. مسجد جامع کپنهاگ، اولین بار در دانمارک، در سال 2014 افتتاح شد.

اسلام دومین دین بزرگ در کپنهاگ است که تقریباً 10٪ از جمعیت این شهر را تشکیل می دهد.

کیفیت زندگی در مرکز دانمارک

چندین سال است که کپنهاگ از نظر کیفیت زندگی، در نظرسنجی های بین المللی رتبه بالا می گیرد. ثبات اقتصادی، خدمات آموزشی با کیفیت و سطح بالای امنیت اجتماعی، مرکز دانمارک را به یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای اروپا برای کار و زندگی تبدیل کرده است.

کپنهاگ جز شهرهای ارزان دنیا نیست؛ اما خدمات رفاهی، سیستم حمل و نقل عمومی، فرهنگ دوچرخه سواری در دانمارک، فضای سالم کسب و کار، توجه ویژه به حفظ محیط زیست و … باعث شده تا کپنهاگ در صدر شهرهای پرطرفدار دانمارک قرار بگیرید.

اقتصاد کپنهاگ

کپنهاگ مهمترین مرکز اقتصادی و اقتصادی دانمارک است. اقتصاد این شهر بیشتر حول مشاغل خدماتی و تجاری و اقتصادی می چرخد.

اما این روزها، علوم زیستی به یکی از بخش های اصلی فعالیت در کپنهاگ تبدیل شده است. مدیکون ولی (Medicon Valley) یک گروه برتر علوم زیست دو ملیتی در اروپا است که در منطقه اورسوند واقع شده است.

اورسوند همان جایی است که کپنهاگ را به مالمو در سوئد وصل می کند.

دانمارک یکی از کشورهایی است که شهروندان باید بخشی زیادی از حقوقشان را برای اقتصادیات پرداخت کنند. اما برای متخصصین خارجی که به دانمارک می آیند، طرح متفاوتی برای اقتصادیات گرفتن از آنها وجود دارد.

در نتیجه، اگر قصد زندگی در دانمارک دارید، نگران اقتصادیات نباشید، از شما زیاد اقتصادیات نمی گیرند.

ناگفته نماند که دانمارک جز شادترین کشورهای دنیاست و مردم این کشور از اقتصادیاتی که می دهند ناراضی نیست، چرا که به ازای آن خدمات درجه یک و فوق العاده ای دریافت می کنند.

در کنار اقتصادیات کمی که از خارجی های ساکن دانمارک می گیرند، قوانین استخدام و بیکاری که برای نیروی کار خارجی دارند، در مقایسه با خیلی از کشورهای اروپایی قوانین ایده الی است.

هدف دانمارک جذب سرمایه گذاری خارجی و آوردن شرکت های بین المللی به کپنهاگ است، به همین دلیل هم قوانین سختگیرانه ای در مورد استخدام، اقتصادیات و بیکاری در نظر نگرفته است.

کپنهاگ یک شهر بندری است و در نتیجه صنعت گردشگری، سهم عمده ای در اقتصاد این شهر دارد.

جاذبه های فرهنگی، جاهای دیدنی و رستوران های معروف و درجه یک کپنهاگ باعث شده تا هر سال تعداد زیادی دنیاگرد به این شهر بیایند.

کپنهانگ یکی از کلان شهرهای اروپاست که به سرعت رشد کرده است. از سال 2010 تا 2020، تعداد هتل های این شهر 60 درصد رشد کرده که عدد قابل توجهی است.

همین یک عدد خودش به تنهایی نشان می دهد که چقدر پول از صنعت دنیاگرد وارد کپنهاگ می شود و این شهر جز شهرهای ثروتمند کشور دانمارک است.

محله های کپنهاگ

قسمت قدیمی شهر کپنهاگ، مرکز این شهر است. بقیه منطقه های کپنهاگ دور این منطقه به وجود آمده، پس از مرکز شهر شروع کنیم و ببینیم دور تا دور آن چه خبر است.

دوست دارید آثار تاریخی کپنهاگ را ببینید؟ منطقه معروف فردریک اشتادن، در مرکز شهر کپنهاگ که در نیمه دوم قرن هجدهم به سبک روکوکو ساخته شده پر از آثار تاریخی است.

چهار عمارت آاقتصادیانبورگ، محل اقامت خانواده سلطنتی دانمارک، کاخ شارلوتنبورگ، کلیسای مرمر گنبدی و … همگی را در این منطقه قدیمی پیدا خواهید کرد.

خیابان استروگت، قدیمی ترین و طولانی ترین خیابان عابر پیاده دنیاست که از سال 1964 ورود ماشین به آن ممنوع شد.

خیابان استروگت، یک خیایان 3 کیلومتری است که پر از فروشگاه، کافه، رستوران و هر چیزی است که فکرش را بکنید!

منطقه کریستیانیا

سمت جنوب شرقی مرکز شهر، محله ای وجود دارد که کریستین چهارم تحت تأثیر شهر آمستردام آن را ساخت. کانال های آب معروف این منطقه، امروز یکی از جاذبه های کپنهاگ است.

در منطقه نسبتاً وسیعی در کریستیانیا، یک محله خودگردان به نام محله هیپی ها هست. این محله جامعه و قوانین خودش را دارد. خرید و فروش مواد مخدر، البته از نوع سبکش، در این محله آزاد است.

محله هیپی ها در کپنهاگ، نمادی از دموکراسی در دانمارک است. اما اجازه عکس گرفت از در محله هیپی ها را ندارید.

وستبرو

وستبرو در سمت جنوب غربی است که از باغ های تیولی شروع می شود، بهترین جاذبه های گردشگری شهر، از سالن های سینما و تئاتر گرفته تا انواع رستوران های باحال را در منطقه وستبرو پیدا می کنید.

باغ های تیولی، یک شهر بازی و سرگرمی گاه در کپنهاگ است که دومین پارک قدیمی فعال در دنیا به تعداد میرود.

بازار سنتی، نمایشگاه های مدرن هنری و عکاسی، اولین آسمان خراش کپنهاگ، خیابانی که نمایش های موزیکال پر طرفدار در آنجا برگزار می شود و خلاصه هر چیزی که سرگرمتان می کند و باعث می شود کلی به شما خوش بگذرد را در منطقه وستبرو پیدا می کنید.

نوربور

منطقه نوربور در سمت شمال غربی مرکز شهر کپنهاگ است. این منطقه قبلاً یک منطقه کارگری بود، اما در حال حاضر به یکی از جاهای سرگرمیی و دیدنی کپنهاگ تبدیل شده است.

اگر عشق عتیقه هستید، این منطقه پر از مغازه های عتیقه فروشی است. اگر رستوران و مغازه غیر دانمارکی می خواهید هم همینجا دنبالش بگردید.

اوستربور

درست در شمال مرکز شهر، منطقه اوستربور است که جز منطقه ها به اصلاح بالا شهر کپنهاگ محسوب می شود.

تندیس پری دریایی کوچولو، که برای ساختن آن از قصه هانس کریستین اندرسون الهام گرفته شده در لنگلینیه، در همین منطقه واقع شده است.

فردریکسبرگ

فردریکسبرگ، جزی از حومه کپنهاگ است. باغ وحش کپنهاگ در سال 1869 با بیش از 250 گونه حیوان و کاخ فردریکسبرگ به نام اقامتگاه تابستانی فردریک چهارم که از معماری ایتالیایی الهام گرفته شده است، در این منطقه واقع شده است.

این کاخ در حال حاضر، یک آکادمی نظامی است. خیابان پر درخت و معروف فردریکسبرگ، از زمان های قدیم تا امروز محل برگزاری تئاتر است. تئاتر بتی نانسن و آونی -تی از تاترهای خیلی قدمی هستند که هنوز هم فعال است.

فرهنگ و سرگرمی های مردم کوپنهاگ

کپنهاگ به غیر از اینکه مرکز دانمارک است، قطب فرهنگی دانمارک و اسکاندیناوی هم محسوب می شود.

از اواخر دهه 90 میلادی بود که با سرمایه گذاری زیاد در زیر ساخت ها و بخش های فرهنگی شهر کپنهاگ، این شهر از یک مرکز میانه در حوزه اسکاندیناوی به یک شهر بزرگ بین المللی تبدیل شد.

هفته مد کپنهاگ، بزرگ ترین رویداد مد در شمال اروپاست، که هر ساله در ماه های فوریه و آگوست برگزار می شود.

موزه های بین المللی، موزه ملی، موزه باستان شناسی و تاریخ فرهنگ دانمارک مجموعه ای بزرگ از قرن 12 میلادی تا امروز است.

علاوه بر آثار مربوط به خود دانمارکی ها، مجسمه ها و آثار باستانی مربوط به مصر، روم و یونان هم در موزه های دانمارک دیده می شود.

لوئیزیانا موزه هنرهای مدرن است در شمال کپنهاگ است، که بیش از 3000 اثر هنری از هنرمندان سراسر دنیا در آن دیده می شود.

بزرگ ترین سالن موسیقی در کپنهاگ، وگا در منطقه وستربرو است. مجله موسیقی بین المللی Live این مکان ررا به نام بهترین مکان کنسرت در اروپا انتخاب کرد.

اگر دنبال سرگرمی رایگان هستید، در خیابان استروگت، به خصوص بین Nytorv و Højbro Plads بهترین جاست. اواخر بعد از ظهر و شب پر از بداهه نوازان، شعبده بازی و سایر اجراهای خیابانی است.

غذا در کپنهاگ

از سال 2014، کپنهاگ 15 رستوران با ستاره میشلن دارد که بیشترین تعداد رستوران در بین شهرهای اسکاندیناوی است. تعداد این رستوران ها هر ساله بیشتر هم می شود، به طوری که کپنهاگ در دنیا به نام یکی از شهرهای پر از خوراکی های لذیذ معروف است.

به غیر از رستوران های میشلن، کپنهاگ پر از رستوران های قوم های مختلف از سراسر دنیاست. از غذاهای درجه یک گرفته تا ساندویچ های خیابانی و غذای سنتی دانمارک در خیابان های کپنهاگ پیدا می شود. همه اینها یک طرف، شیرینی دانمارکی را از قلم نیاندازید!

قدیمی ترین شیرینی فروشی دانمارک از سال 1290 تا امروز فعال است.

در گذشته های خیلی دور، کارگران نانوایی در دانمارک اعتصاب کردند. در نتیجه، نانوایی ها مجبور شدند از کارگران اتریشی استفاده کنند. نتیجه آمدن اتریشی ها به نانوایی های دانمارک، تحویل اساسی در نوع شیرینی های دانمارکی و معروف شدن آنها در دنیا شد.

زندگی شبانه و فستیوال های دانمارک

کلوپ های شبانه و بارهای کپنهاگ تا 5 یا 6 صبح بازند و بعضی از آنها حتی بیشتر. در نتیجه اگر به زندگی شبانه علاقه دارید، در کپنهاگ مسئله ای نخواهید داشت.

چون زمستان های دانمارک سرد است، فستیوال های کپنهاگ معمولاً در تابستان برگزار می شود. از فستوال های سنتی دانمارکی ها گرفته تا فستیوال موسیقی در این شهر برگزار می شود.

یکی از بزرگترین جشنواره های خیابانی در اروپا در کپنهاگ برگزار می شود، و هر ساله 100،000 نفر در آن شرکت می کنند.

پارک های سرگرمیی کپنهاگ

دو پارک سرگرمیی قدیمی در کپنهاگ وجود دارد که جز قدیمی ترین پارک های دنیا هستند. دایرهوسباکن، یک پارک سرگرمیی و سرگرمی است که سال 1583 تأسیس شد. دومین پارک سرگرمیی کپنهاگ، کلامپنبورگ است و قدیمی ترین پارک سرگرمیی در دنیا است.

لازم نیست که برای ورود به قدیمی ترین پارک سرگرمی دنیا در کپنهاگ هزینه ای پرداخت کنید.

کپنهاگ به نام مرکز کشور دانمارک، نه تنها بزرگترین شهر حوزه اسکاندیناوی است، بلکه قطب فرهنگی این کشور هم محسوب می شود. محله های مختلف این شهر، پر از نشانه های فرهنگی دانمارکی هاست. به همین دلیل، کپنهاگ یکی از اوین انتخاب ها برای زندگی در دانمارک است.

آوریل 24, 2021

نویسنده : سودابه قدیری

نوشته قبلی

5 اصل فرهنگی در کشور دانمارک

نوشته بعدی

زندگی در دانمارک

ارسال نظرات لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

در اوایل قرن 10 دهکده کوچکی در شرق دانمارک بود که مردمش در صلح و صفا با هم زندگی می کردند. کم کم این دهکده به شهر تبدیل شد و سال 1167 اسقف ابسلن، قلعه ای در این دهکده بزرگ شده ساخت و شهر را با باروها و خندق مستحکم کرد.

نام این شهر کپنهاگ شد و در سال 1445 به مرکز دانمارک و محل زندگی خانواده سلطنتی تبدیل شد.

کپنهاگ یعنی بندر تجاری، و تلفظ امروزی آن از نحوه تلفظ نام کپنهاگ در زبان آلمانی گرفته شده است.

کپنهاگ، چندین بار در حوادث مختلف با خاک یکی شد و دوباره خودش را ساخت. مثلاً، یک بار درگیری های مذهبی باعث غارت شدن این شهر شد و اواخر قرن شانزدهم بود که کم کم توانست جان دوباره ای بگیرید و کسب و کار در این شهر رونق گرفت.

بورسن، کلیسای هولمنس، کلیسای ترینیتیس و قلعه روزنبورگ که در حال حاضر موزه خانواده سلطنتی است، ساختمان هایی هستند که در همین دوره ساخته شد.

در جنگ بین دانمارک و سوئد از سال 1658 تا 1658 کپنهاگ دو سال محاصره شد.

آتش سوزی سال های 1728 و 1795 هم خیلی از خانه ها و ساختمان ها این شهر را از بین برد و در سال 1807 انگلیس آن را بمباران کرد. اما با وجود چندبار با خاک یکی شدن، باز هم سر پا شد.

دیوارهای بلندی که قلعه قدیمی اسقف ابسلن برای حفاظت از شهر شناخته بود در سال 1856 خراب شد و از آن زمان به بعد کپنهاگ جور دیگری بزرگ شد و منطقه ها دور و بر این قلعه با آن یکی شد.

به تدریج، کاخ ها و ساختمان های باشکوهی در کپنهاگ ساخته شد که در میدان قدیمی شهر، همچنان زیبایی و شکوهشان را به رخ هر بیننده ای می کشند.

از قلب شهر کپنهاگ، یعنی میدان تالار شهر یک خیابان خرید قدیمی است که شما را به این میدان قدیمی می رساند.

از سال 2000 که بین کپنهاگ و مالمو (سومین شهر بزرگ سوئد) پل اورسوند زده شد، کپنهاگ به یک کلان شهر تبدیل شده است. مؤسسات بانکی و اقتصادی زیادی در این شهر تأسیس شد و دانشگاه کپنهاگ با 35000 دانشجو، به یکی از دانشگاه های بزرگ اروپا تبدیل شد.

دانشگاه کپنهاگ، در سال 1479 میلادی تأسیس شد. در حال حاضر، بیشتر دانشجویان این دانشگاه زنان هستند.

جمعیت و جامعه کپنهاگ

کپنهاگ پرجمعیت ترین شهر دانمارک و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشورهای شمال اروپا است.

در دهه 90 میلادی و دهه اول قرن بیست و یکم، جمعیت این شهر به دلیل افزایش مهاجرت به دانمارک بیشتر شد. در حال حاضر، 70 درصد جمعیت کوپنهاگ را خود دانمارکی ها تشکیل می دهند و مابقی جمعیت این شهر از مهاجران تشکیل شده است.

30 درصد از جمعیت کپنهاگ را مهاجران تشکیل می دهند.

بیشتر کوپنهاگی ها مسیحی هستند. با این حال، با افزایش مهاجرت به این شهر در سه دهه گذشته باعث افزایش تنوع مذهبی در کوپنهاگ شده است. مسجد جامع کپنهاگ، اولین بار در دانمارک، در سال 2014 افتتاح شد.

اسلام دومین دین بزرگ در کپنهاگ است که تقریباً 10٪ از جمعیت این شهر را تشکیل می دهد.

کیفیت زندگی در مرکز دانمارک

چندین سال است که کپنهاگ از نظر کیفیت زندگی، در نظرسنجی های بین المللی رتبه بالا می گیرد. ثبات اقتصادی، خدمات آموزشی با کیفیت و سطح بالای امنیت اجتماعی، مرکز دانمارک را به یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای اروپا برای کار و زندگی تبدیل کرده است.

کپنهاگ جز شهرهای ارزان دنیا نیست؛ اما خدمات رفاهی، سیستم حمل و نقل عمومی، فرهنگ دوچرخه سواری در دانمارک، فضای سالم کسب و کار، توجه ویژه به حفظ محیط زیست و … باعث شده تا کپنهاگ در صدر شهرهای پرطرفدار دانمارک قرار بگیرید.

اقتصاد کپنهاگ

کپنهاگ مهمترین مرکز اقتصادی و اقتصادی دانمارک است. اقتصاد این شهر بیشتر حول مشاغل خدماتی و تجاری و اقتصادی می چرخد.

اما این روزها، علوم زیستی به یکی از بخش های اصلی فعالیت در کپنهاگ تبدیل شده است. مدیکون ولی (Medicon Valley) یک گروه برتر علوم زیست دو ملیتی در اروپا است که در منطقه اورسوند واقع شده است.

اورسوند همان جایی است که کپنهاگ را به مالمو در سوئد وصل می کند.

دانمارک یکی از کشورهایی است که شهروندان باید بخشی زیادی از حقوقشان را برای اقتصادیات پرداخت کنند. اما برای متخصصین خارجی که به دانمارک می آیند، طرح متفاوتی برای اقتصادیات گرفتن از آنها وجود دارد.

در نتیجه، اگر قصد زندگی در دانمارک دارید، نگران اقتصادیات نباشید، از شما زیاد اقتصادیات نمی گیرند.

ناگفته نماند که دانمارک جز شادترین کشورهای دنیاست و مردم این کشور از اقتصادیاتی که می دهند ناراضی نیست، چرا که به ازای آن خدمات درجه یک و فوق العاده ای دریافت می کنند.

در کنار اقتصادیات کمی که از خارجی های ساکن دانمارک می گیرند، قوانین استخدام و بیکاری که برای نیروی کار خارجی دارند، در مقایسه با خیلی از کشورهای اروپایی قوانین ایده الی است.

هدف دانمارک جذب سرمایه گذاری خارجی و آوردن شرکت های بین المللی به کپنهاگ است، به همین دلیل هم قوانین سختگیرانه ای در مورد استخدام، اقتصادیات و بیکاری در نظر نگرفته است.

کپنهاگ یک شهر بندری است و در نتیجه صنعت گردشگری، سهم عمده ای در اقتصاد این شهر دارد.

جاذبه های فرهنگی، جاهای دیدنی و رستوران های معروف و درجه یک کپنهاگ باعث شده تا هر سال تعداد زیادی دنیاگرد به این شهر بیایند.

کپنهانگ یکی از کلان شهرهای اروپاست که به سرعت رشد کرده است. از سال 2010 تا 2020، تعداد هتل های این شهر 60 درصد رشد کرده که عدد قابل توجهی است.

همین یک عدد خودش به تنهایی نشان می دهد که چقدر پول از صنعت دنیاگرد وارد کپنهاگ می شود و این شهر جز شهرهای ثروتمند کشور دانمارک است.

محله های کپنهاگ

قسمت قدیمی شهر کپنهاگ، مرکز این شهر است. بقیه منطقه های کپنهاگ دور این منطقه به وجود آمده، پس از مرکز شهر شروع کنیم و ببینیم دور تا دور آن چه خبر است.

دوست دارید آثار تاریخی کپنهاگ را ببینید؟ منطقه معروف فردریک اشتادن، در مرکز شهر کپنهاگ که در نیمه دوم قرن هجدهم به سبک روکوکو ساخته شده پر از آثار تاریخی است.

چهار عمارت آاقتصادیانبورگ، محل اقامت خانواده سلطنتی دانمارک، کاخ شارلوتنبورگ، کلیسای مرمر گنبدی و … همگی را در این منطقه قدیمی پیدا خواهید کرد.

خیابان استروگت، قدیمی ترین و طولانی ترین خیابان عابر پیاده دنیاست که از سال 1964 ورود ماشین به آن ممنوع شد.

خیابان استروگت، یک خیایان 3 کیلومتری است که پر از فروشگاه، کافه، رستوران و هر چیزی است که فکرش را بکنید!

منطقه کریستیانیا

سمت جنوب شرقی مرکز شهر، محله ای وجود دارد که کریستین چهارم تحت تأثیر شهر آمستردام آن را ساخت. کانال های آب معروف این منطقه، امروز یکی از جاذبه های کپنهاگ است.

در منطقه نسبتاً وسیعی در کریستیانیا، یک محله خودگردان به نام محله هیپی ها هست. این محله جامعه و قوانین خودش را دارد. خرید و فروش مواد مخدر، البته از نوع سبکش، در این محله آزاد است.

محله هیپی ها در کپنهاگ، نمادی از دموکراسی در دانمارک است. اما اجازه عکس گرفت از در محله هیپی ها را ندارید.

وستبرو

وستبرو در سمت جنوب غربی است که از باغ های تیولی شروع می شود، بهترین جاذبه های گردشگری شهر، از سالن های سینما و تئاتر گرفته تا انواع رستوران های باحال را در منطقه وستبرو پیدا می کنید.

باغ های تیولی، یک شهر بازی و سرگرمی گاه در کپنهاگ است که دومین پارک قدیمی فعال در دنیا به تعداد میرود.

بازار سنتی، نمایشگاه های مدرن هنری و عکاسی، اولین آسمان خراش کپنهاگ، خیابانی که نمایش های موزیکال پر طرفدار در آنجا برگزار می شود و خلاصه هر چیزی که سرگرمتان می کند و باعث می شود کلی به شما خوش بگذرد را در منطقه وستبرو پیدا می کنید.

نوربور

منطقه نوربور در سمت شمال غربی مرکز شهر کپنهاگ است. این منطقه قبلاً یک منطقه کارگری بود، اما در حال حاضر به یکی از جاهای سرگرمیی و دیدنی کپنهاگ تبدیل شده است.

اگر عشق عتیقه هستید، این منطقه پر از مغازه های عتیقه فروشی است. اگر رستوران و مغازه غیر دانمارکی می خواهید هم همینجا دنبالش بگردید.

اوستربور

درست در شمال مرکز شهر، منطقه اوستربور است که جز منطقه ها به اصلاح بالا شهر کپنهاگ محسوب می شود.

تندیس پری دریایی کوچولو، که برای ساختن آن از قصه هانس کریستین اندرسون الهام گرفته شده در لنگلینیه، در همین منطقه واقع شده است.

فردریکسبرگ

فردریکسبرگ، جزی از حومه کپنهاگ است. باغ وحش کپنهاگ در سال 1869 با بیش از 250 گونه حیوان و کاخ فردریکسبرگ به نام اقامتگاه تابستانی فردریک چهارم که از معماری ایتالیایی الهام گرفته شده است، در این منطقه واقع شده است.

این کاخ در حال حاضر، یک آکادمی نظامی است. خیابان پر درخت و معروف فردریکسبرگ، از زمان های قدیم تا امروز محل برگزاری تئاتر است. تئاتر بتی نانسن و آونی -تی از تاترهای خیلی قدمی هستند که هنوز هم فعال است.

فرهنگ و سرگرمی های مردم کوپنهاگ

کپنهاگ به غیر از اینکه مرکز دانمارک است، قطب فرهنگی دانمارک و اسکاندیناوی هم محسوب می شود.

از اواخر دهه 90 میلادی بود که با سرمایه گذاری زیاد در زیر ساخت ها و بخش های فرهنگی شهر کپنهاگ، این شهر از یک مرکز میانه در حوزه اسکاندیناوی به یک شهر بزرگ بین المللی تبدیل شد.

هفته مد کپنهاگ، بزرگ ترین رویداد مد در شمال اروپاست، که هر ساله در ماه های فوریه و آگوست برگزار می شود.

موزه های بین المللی، موزه ملی، موزه باستان شناسی و تاریخ فرهنگ دانمارک مجموعه ای بزرگ از قرن 12 میلادی تا امروز است.

علاوه بر آثار مربوط به خود دانمارکی ها، مجسمه ها و آثار باستانی مربوط به مصر، روم و یونان هم در موزه های دانمارک دیده می شود.

لوئیزیانا موزه هنرهای مدرن است در شمال کپنهاگ است، که بیش از 3000 اثر هنری از هنرمندان سراسر دنیا در آن دیده می شود.

بزرگ ترین سالن موسیقی در کپنهاگ، وگا در منطقه وستربرو است. مجله موسیقی بین المللی Live این مکان ررا به نام بهترین مکان کنسرت در اروپا انتخاب کرد.

اگر دنبال سرگرمی رایگان هستید، در خیابان استروگت، به خصوص بین Nytorv و Højbro Plads بهترین جاست. اواخر بعد از ظهر و شب پر از بداهه نوازان، شعبده بازی و سایر اجراهای خیابانی است.

غذا در کپنهاگ

از سال 2014، کپنهاگ 15 رستوران با ستاره میشلن دارد که بیشترین تعداد رستوران در بین شهرهای اسکاندیناوی است. تعداد این رستوران ها هر ساله بیشتر هم می شود، به طوری که کپنهاگ در دنیا به نام یکی از شهرهای پر از خوراکی های لذیذ معروف است.

به غیر از رستوران های میشلن، کپنهاگ پر از رستوران های قوم های مختلف از سراسر دنیاست. از غذاهای درجه یک گرفته تا ساندویچ های خیابانی و غذای سنتی دانمارک در خیابان های کپنهاگ پیدا می شود. همه اینها یک طرف، شیرینی دانمارکی را از قلم نیاندازید!

قدیمی ترین شیرینی فروشی دانمارک از سال 1290 تا امروز فعال است.

در گذشته های خیلی دور، کارگران نانوایی در دانمارک اعتصاب کردند. در نتیجه، نانوایی ها مجبور شدند از کارگران اتریشی استفاده کنند. نتیجه آمدن اتریشی ها به نانوایی های دانمارک، تحویل اساسی در نوع شیرینی های دانمارکی و معروف شدن آنها در دنیا شد.

زندگی شبانه و فستیوال های دانمارک

کلوپ های شبانه و بارهای کپنهاگ تا 5 یا 6 صبح بازند و بعضی از آنها حتی بیشتر. در نتیجه اگر به زندگی شبانه علاقه دارید، در کپنهاگ مسئله ای نخواهید داشت.

چون زمستان های دانمارک سرد است، فستیوال های کپنهاگ معمولاً در تابستان برگزار می شود. از فستوال های سنتی دانمارکی ها گرفته تا فستیوال موسیقی در این شهر برگزار می شود.

یکی از بزرگترین جشنواره های خیابانی در اروپا در کپنهاگ برگزار می شود، و هر ساله 100،000 نفر در آن شرکت می کنند.

پارک های سرگرمیی کپنهاگ

دو پارک سرگرمیی قدیمی در کپنهاگ وجود دارد که جز قدیمی ترین پارک های دنیا هستند. دایرهوسباکن، یک پارک سرگرمیی و سرگرمی است که سال 1583 تأسیس شد. دومین پارک سرگرمیی کپنهاگ، کلامپنبورگ است و قدیمی ترین پارک سرگرمیی در دنیا است.

لازم نیست که برای ورود به قدیمی ترین پارک سرگرمی دنیا در کپنهاگ هزینه ای پرداخت کنید.

کپنهاگ به نام مرکز کشور دانمارک، نه تنها بزرگترین شهر حوزه اسکاندیناوی است، بلکه قطب فرهنگی این کشور هم محسوب می شود. محله های مختلف این شهر، پر از نشانه های فرهنگی دانمارکی هاست. به همین دلیل، کپنهاگ یکی از اوین انتخاب ها برای زندگی در دانمارک است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15544

به "همه چیز درباره کپنهاگ، مرکز کشور دانمارک" امتیاز دهید

909 کاربر به "همه چیز درباره کپنهاگ، مرکز کشور دانمارک" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کپنهاگ، مرکز کشور دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید