مقام آمریکایی: ترامپ قصد داشت ده هزار نظامی در واشنگتن مستقر کند

به گزارش اکسپرس بلاگ، یک مقام آمریکایی می گوید رئیس جمهور این کشور قصد داشت برای سرکوب هرچه بیشتر تظاهرات در واشنگتن، ده هزار نیروی نظامی در این شهر مستقر کند.

مقام آمریکایی: ترامپ قصد داشت ده هزار نظامی در واشنگتن مستقر کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنجال تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای استقرار نیروهای گارد ملی در واشنگتن، همچنان ادامه دارد و بعضی منابع از تصمیم وی برای افزایش تعداد نظامیان در پایتخت این کشور خبر می دهند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولتی می گوید ترامپ در مقطعی از تظاهرات گسترده در واشنگتن طی هفته گذشته، به مشاوران خود گفته که میخواهد 10 هزار نظامی در این شهر مستقر کند تا به تظاهرات سرانجام دهد.

رویترز در این باره می نویسد که نقل قول از این درخواست ترامپ طی جلسه پر التهاب روز دوشنبه (هفته قبل) در دفتر کار خود در کاخ سفید نشان داد که او چه میزان به اجرایی کردن تهدید خود برای استقرار نظامیان ارتش در شهرهای آمریکا، علی رغم مخالفت پنتاگون، نزدیک شده است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در این باره شرح داد که در جلسه مذکور،مارک اسپر وزیر دفاع، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش، و ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا نیز حضور داشتند و با تصمیم ترامپ برای استقرار ده هزار نظامی ارتش در واشنگتن مخالفت کردند.

به نوشته رویترز، وی ضمن پرتنش توصیف کردن نشست ترامپ با دیگر مقامات آمریکایی درباره تظاهرات، گفت: در آن موقع همین که نیروی نظامی [ارتش] آماده بود اما در شهر [واشنگتن] مستقر نشد، برای رئیس جمهور کافی بود.

بر این اساس، کاخ سفید هنوز به سوال رویترز درباره این اظهارات پاسخ نداده است.

تصمیم ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی، گارد ملی و ارتش جهت متوقف کردن تظاهرات ضد خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان این کشور، نقدها زیادی را از مقامات نظامی پیشین آمریکا متوجه وی ساخته است.

در ادامه مخالفت های مقامات دولتی آمریکا با تصمیم ترامپ برای استقرار ارتش در شهرها، اسپر روز چهارشنبه طی نشست خبری علناً مخالفت خود با این طرح را خاطرنشان کرد.

به نوشته رویترز، مقام ارشد مذکور می گوید که ترامپ بعد از نشست خبری اسپر، بر سر وزیر دفاع خود فریاد کشیده است.

در تظاهرات روز شنبه (به وقت آمریکا) ده ها هزار نفر از مردم این کشور به اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا پیوستند و بیشترین جمعیت معترضان در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا حضور پیدا کردند.

هزاران معترض آمریکایی برای اعتراض به قتل فلوید در مقابل یادبود لینکلن (Lincoln Memorial) از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا، تجمع کردند و سپس با عبور از خیابان پنسیلوانیا مستقیماً به سمت کاخ سفید حرکت کردند اما به دلیل نرده هایی که به تازگی در پی اعتراضات سراسری آمریکا در اطراف میدان لافایت کشیده شده بود، پیروز نشدند، جلوتر پیش روی نمایند.

آنطور که رسانه های غربی و راشاتودی گزارش نموده اند، تظاهرات های روز شنبه در بیشتر شهرهای آمریکا به صورت کاملاً آرام و صلح آمیز برگزار گردید.

تظاهرات گسترده رنگین پوستان آمریکایی در بیش از 75 شهر ایالات متحده، بعد از کشته شدن جورج فلوید غیرمسلح زیر زانوی یک مأمور پلیس شهر مینیاپولیس، از دو هفته پیش پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد. یازده روز بعد از کشته شدن فلوید بود که مسئولان شورای شهر مینیاپولیس از تصمیم این نهاد برای انحلال اداره پلیس این شهر و سپردن بعضی وظایف آن به مددکاران اجتماعی خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4566

به "مقام آمریکایی: ترامپ قصد داشت ده هزار نظامی در واشنگتن مستقر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: ترامپ قصد داشت ده هزار نظامی در واشنگتن مستقر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید