مسکو: روابط با واشنگتن در عمیق ترین بحران خود واقع شده است خبرنگاران

به گزارش اکسپرس بلاگ، سفیر روسیه در واشنگتن چهارشنبه در سخنانی گفت که روابط این کشور با آمریکا در عمیق ترین بحران خود غرق شده است.

مسکو: روابط با واشنگتن در عمیق ترین بحران خود واقع شده است خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه گفت که با وجود کوشش های روسیه برای شروع گفت وگوهای عملی با آمریکا، روابط مسکو و واشنگتن در عمیق ترین بحران خود واقع شده است.

وی که در جریان شرکت در نشستی صحبت می کرد،گفت: روابط روسیه و آمریکا در عمیق ترین بحران خود غرق شده است و سال هاست که طرف روسی کوشش هایش را برای تقویت روابط دوجانبه و شروع گفت وگوهای عملی بر اساس احترام متقابل انجام داده است.

این دیپلمات روس اضافه نمود: اما کوشش ها در تغییر جهت روابط میان روسیه و آمریکا موفقیت آمیز نبوده است.

آنتونوف در ادامه سخنانش گفت: واشنگتن به صورت مستمر در حال نابودی ساختار کامل روابطی است که به آسانی میان دو کشور ایجاد نشده و همیشه در حال تهدید روسیه و اعمال محدودیت مالی است.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: تنها در سال 2020 و با وجود همه گیری کرونا، آمریکایی ها بیش از 10 بار تحریم هایی را علیه روسیه اعمال نموده و از سال 2011 تا کنون 93 بار محدودیت ها علیه مسکو توسعه یافته است.

آنتونوف گفت: بیش از 350 فرد و 500 شرکت روسی تحت تحریم های آمریکا قرار داشته و فعالیت های خصمانه علیه مسکو در کنگره متوقف نشده و کنگره طی سال های اخیر 10 قانون با هدف مجازات روسیه تصویب نموده و 15 طرح دیگر نیز در حال آنالیز است.

مسکو چند روز پیش سفیر خود در واشنگتن را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله.

آنتونوف در ادامه سخنرانی خود گفت که هنوز زود است که درباره زمان بازگشت احتمالی اش به واشنگتن صحبت گردد این در حالی است که وی دو روز پیش گفته بود انتظار دارد در نزدیک زمان به واشنگتن بازگردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12953

به "مسکو: روابط با واشنگتن در عمیق ترین بحران خود واقع شده است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: روابط با واشنگتن در عمیق ترین بحران خود واقع شده است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید