مدل های نو طراحی دیوار با چوب در دکوراسیون اتاق نشیمن

به گزارش اکسپرس بلاگ، طراحی دیوار با چوب یکی از مدهای محبوب سال نو است. چوب طبیعی و ام دی اف بخاطر خنثی بودن رنگشان، با هر دکوراسیون و سبکی جور شده و کلاس و زیبایی چیدمان را چندین درجه افزایش می دهد، بنابراین جای تعجبی نیست که بسیاری از طراحان و خانه دارها امروزی از پنل های چوبی در دکوراسیون منزلشان استفاده می نمایند. اما در بین تمام چیدمان ها دکوراسیون های مدرن بیشترین فایده را از حضور چوب می برند. سبک مدرن سبکی سرد و خنک است در نتیجه وقتی قسمتی از خانه با چوب تزیین می گردد، فضای خانه بسیار شیک و گرم جلوه می نماید. چوب را می توان به هر روشی وارد دکوراسیون خانه کرد طوریکه احتیاج چندانی به تغییر دکوراسیون باشد.

مدل های نو طراحی دیوار با چوب در دکوراسیون اتاق نشیمن

طراحی دیوار با چوب در اتاق نشیمن راهی بسیار عالی برای بنمایش گذاشتن تصویری زیبا و هنری در دکوراسیون است. کافی است یکی از دیوارهای اتاق نشیمن، مثلا دیوار پشت تلویزیون را انتخاب نموده و تمام یا قسمتی از آنرا با پنل های چوبی طبیعی یا ام دی اف بپوشانید. هیچ نیازی به تغییر سبک و استایل دکوراسیون نیست زیرا همانطور که گفتم چوب با هر سبک و دکوراسیونی خیلی سریع مچ می گردد. چنین دیواری در اتاق نشیمن بخوبی نقش یک نقطه کانونی زیبا را ایفا خواهد نمود.

برای اینکه تاثیر دیوار چوبی در دیزاین نشیمن را بیشتر و زیباتر نشان دهید، پیشنهاد می گردد از بافت های و تکسچرهای متفاوت مانند شکل های زیر بهره ببرید. طرح موج گونه مدل زیر همچون دیوارپوش های سه بعدی و حتی بهتر از آنها بنظر می رسد و در نتیجه حالتی کاملا زنده و احساسی در اتاق نشیمن ایجاد خواهد نمود. نوارهای موج دار چوبی، هم تلویزیون را روی دیوار محکم نگه می دارند و هم تعدادی شلف و قفسه برای نگهداری لوازم به زیباترین و هوشمندانه ترین شکل ممکن ایجاد می نمایند. چنین دیواری کمی از یک اثر هنری نخواهد داشت.

یک دیوار چوبی حتما نباید روی یکی از دیوارهای موجود در اتاق نشیمن طراحی گردد. شما می توانید با استفاده از پارتیشن های چوبی، دیوار کاملا چوبی خود را هر کجا که دوست دارید بسازید. شکل های زیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد. چنین روشی در خانه های پلان باز یا استدیو مانند به برترین شکل جواب خواهد داد زیرا در عین اینکه فضا را تقسیم می نماید، جلوی تاریکی و گرفتگی فضا را هم می گیرد و بدین ترتیب خانه عظیم و دلباز دیده می گردد. این روش زیر هم صرفه مالی دارد و هم فضای کمتری اشغال می نماید.

یکی از ایده های بسیار جالب برای طراحی دیوار با چوب استفاده از مدل های روستیک و طبیعی با حالتی کهنه و قدیمی است. این نوع چوب ها که بنام چوب بازیافتی هم شناخته می شوند، نسبت به چوب های مدرن و اصلاح شده، ظاهری غنی تر به دکوراسیون خانه می دهند. شاید ظاهر این چوب ها بنظر بی کیفیت و خراب بنظر بیاید اما اینطور نیست، این چوب ها هم مانند مدل های معمولی استحکام و کیفیتی بالایی دارند. تزیین یکی از دیوارهای اتاق نشیمن با چوب های بازیافتی برای چیدمان های مدرن و روستیک بسیار خوب جواب می دهد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

اما طراحی دیوار با چوب بازیافتی ممکن است در همه دکوراسیون ها کار نکند، مثل سبک امروزی یا معاصر خانه های شهری که مدل های آنتیک و قدیمی چندان خوب با دکوراسیون اتاق های چیده شده به سبک امروزی جواب نمی دهد. اگر دنبال دیوار چوبی با ظاهری باکلاس و کاملا شهری هستید، استفاده از چوب های طبیعی درختانی مانند سدر، گردو و بلوط برترین انتخاب خواهد بود. وقتی از چنین چوب هایی استفاده می کنید چیدمان اتاق نشیمن باید تا جای ممکن ساده و مینیمال باشد تا دیوار چوبی بیشتر خودنمایی کند. با این کار کل دکوراسیون زیبا دیده خواهد شد.

فارغ از اینکه سبک طراحی اتاق نشیمن تان چه باشد، همواره باید بدنبال طرحی هوشمندانه و مناسب باشید. سبک های متنوع مانند مدرن، روستیک، صنعتی یا سنتی هر کدام ویژگی های خود را دارند اما وقتی دیوار چوبی خود را هوشمندانه انتخاب کنید، همه چیز به طور طبیعی سرجای خود قرار خواهد گرفت. حتی وقتی تغییراتی را در چیدمان اتاق نشیمن خود اعمال می کنید، خاصیت دیوار چوبی طوری است که خود را با هر تغییری وفق می دهد. آرامش بخشی، خنثی بودن و در عین حال تاثیر گذاری زیاد چوب در دکوراسیون داخلی، خاصیتی است که هیچ ماده دیگری در دکوراسیون داخلی نمی تواند همچون آنرا ایجاد کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16367

به "مدل های نو طراحی دیوار با چوب در دکوراسیون اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های نو طراحی دیوار با چوب در دکوراسیون اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید