مدت زمان مفید استفاده از ماسک پارچه ای 15 روز است

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه گفت: برطبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم سوگواری ترحیم در آرامستان ها و عروسی ها، همایش ها و سمینارهای دولتی و غیر دولتی ممنوع است.

مدت زمان مفید استفاده از ماسک پارچه ای 15 روز است

علی پارسا، در ستاد مقابله و پیشگیری از همه گیری کرونا که امروز (سه شنبه، 7مرداد ماه) در محل فرمانداری شاهین شهر و میمه برگزار گشت، با تاکید بر ضرورت مهار کرونا تا انتها مرداد و جلوگیری از تداخل دو همه گیری کرونا و آنفلوانزا، اظهارکرد: برگزاری آئین های مذهبی نظیر دهه ولایت و سوگواری های محرم در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و توجیه هیئت های مذهبی و متولیان در رعایت ضوابط و محدودیت های بهداشتی بلامانع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه استفاده اجباری از ماسک هنگام خروج از خانه در کاهش ابتلا به بیماری موثر است، شرح داد: با توجه به کمبود ماسک پزشکی یکبار مصرف، شناور بودن قیمت ها و مدت زمان مفید 8 ساعته در استفاده از آنها، حمایت از ماسک پارچه ای با دو یا سه لایه حفاظتی لازم و ضروری است.

وی، با بیان اینکه مدت زمان مفید استفاده از ماسک پارچه ای 15 روز است، اضافه نمود: دو لایه پارچه از فیلتر و لایه حفاظت ماسک های پارچه ای محافظت کرده و امکان آلودگی مستقیم لایه حفاظتی نظیر ماسک های جراحی پزشکی وجود ندارد، همچنین قابلیت شست و شو با آب و صابون را داشته و می تواند 15 روز مورد استقاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگاران، پارسا، با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شاهین شهر و تغییر از شرایط امن به هشدار، تاکید کرد: خطر کرونا در خانوارها نیازمند توجیه منطقی فرهنگ سازی و نهادینه کردن در خانوارها در راستای اجرای طرح های پیشگیرانه است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شاهین شهر و میمه، در گزارش شرایط شهرستان در 24 ساعت گذشته گفت: از مجموع 50 تست ابتلا به کرونا نتیجه 8 نفر مثبت بود که 2 بیمار در بیمارستان بستری و 6 نفر در قرنطینه خانگی دوران نقاهت و درمان را سپری می کنند.

پارسا، ادامه داد:️ از زمان شیوع کرونا در شهرستان هزار و 130 نفر به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد 296 بیمار، بهبود یافته اند و ️هم اکنون 36 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6334

به "مدت زمان مفید استفاده از ماسک پارچه ای 15 روز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان مفید استفاده از ماسک پارچه ای 15 روز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید