فیلم های اکشن و مهیج گیشه را فتح کردند (باکس آفیس هفته)

به گزارش اکسپرس بلاگ، فیلم اولد یا پیری (Old) به کارگردانی ام. نایت شیامالان در حضور فیلم های اکشنِ پرهزینه ای همانند چشمان مار و بیوه سیاه صدر جدول باکس آفیس این هفته را به دست آورده است.

فیلم های اکشن و مهیج گیشه را فتح کردند (باکس آفیس هفته)

این روزها فیلم های اکشن نبض سینماهای دنیا را در اختیار دارند و تقریبا نیمی از آثار پرفروش در آمریکا مربوط به این ژانر است. دنباله فیلم جی. آی. جو با فروشی 13 میلیون دلاری در صندلی دوم جدول قرار گرفته و بیوه سیاه، پاکسازی ابدی و سریع خشمگین هم در مجموع بیش از 18.6 میلیون دلار فروخته اند تا پس از حکمرانی فیلم های ترسناک بر گیشه، حالا نوبت آثار اکشن و پر زد و خورد باشد.

اولد، پانزدهمین ساخته ام. نایت شیامالان با وجود اینکه در نظر منتقدان و سینمادوستان عملکردن چندان رضایت بخشی نداشته، اما در گیشه خوب ظاهر شده است. این فیلم تریلر طی آخر هفته گذشته در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 16.8 و 6.7 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی خود را در نخستین روزهای اکرانش به 23.5 میلیون دلار برساند. فیلم اولد با بازی الیزا اسکلن، توماسین مک کنزی، آرون پیر و ابی لی براساس رمان گرافیکی قلعه شن ساخته پیر اسکار لوی و فردریک پیترز ساخته شده است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده: خانواده ای در یک روز گرم تابستانی برای استراحت به ساحل می فرایند، اما خیلی زود متوجه می شوند اتفاقات عجیبی در حال وقوع است و در آن ساحل، با گذشت یک ساعت، آن ها چند سال پیر می شوند!

تا به این ساعت برای اولد در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 61 از 100، 52 از 100 و 54 از 100 به ثبت رسیده که نشان می هد شیامالان بازهم هوادارانش را ناامید نموده است. کیفیت آثار این کارگردان نامزد جایزه اسکار که بارها با کارگردان های بزرگی هم چون استیون اسپیلبرگ و آلفرد هیچکاک مقایسه شده، طی سال های اخیر افت محسوسی داشته و انتظارات سینمادوستان را برآورده ننموده است. کریستوفر لوید، منتقد The Film Yap در بخشی از نقد خود برای اولد آورده: با وجود اینکه شیامالان برای خلق صحنه های ترسناک تمام کوشش خود را به کار بسته و بعضی دقایق فیلم جالب توجه شده است، اما متأسفانه در بعضی سکانس ها با کمدی ناخواسته طرف هستیم و بعضی اتفاقات به جای اینکه بیننده را بترسانند، او را به خنده وامی دارند!

چشمان مار به کارگردانی روبرت شونتکه سومین قسمت از سری فیلم های جی. آی. جو بوده و براساس زندگی شخصیت اسنیک آیز ساخته شده است. چشمان مار در نخستین آخر هفته اکرانش در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 13.3 و 4 میلیون دلار فروخته تا بتوانیم عملکرد اثر تازه پارامونت پیکچرز در گیشه را پایین تر از انتظارات بخوانیم. تبلیغات ضعیف اجرا شده برای این فیلم و فاصله زمانی زیاد اکران آن با جی. آی. جو: تلافی دلایل اصلی شکست فیلم اختصاصی اسنیک آیز هستند؛ از زمان نمایش نسخه دوم این مجموعه بیش از 8 سال می گذرد و در ماه های اخیر هم پارامونت پیکچرز کوشش چندانی برای معرفی فیلم پرهزینه خود ننموده است.

فیلم بیوه سیاه به نام بیست و چهارمین فیلم از دنیای سینمایی مارول با بازی اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/ بیوه ی سیاه، در کنار فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، اولگا کوریلنکو، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس از 17 روز پیش روی پرده رفت و طی آخر هفته گذشته در آمریکا 11.6 میلیون دلار فروخته و صندلی سوم جدول باکس آفیس را به خود اختصاص داده است. داستان این فیلم در حد فاصل اتفاقات دو فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: جنگ ابدیت رقم می خورد. در پی وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و یاری به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته است و به شهر بوداپست می رود و اتفاقات تازهی انتظار او را می کشد. بعلاوه در قالب چند گذشته نمایی (فلاش بک) نکات تازهی درباره ریشه روسی او و آموزش های نظامی اش در پایگاه اتاق سرخ نشان داده می گردد.

باکس آفیس موجو مجموع فروش بیوه سیاه در آمریکا و بازارهای بین المللی را پس از 17 روز اکران 154 و 160 میلیون دلار اعلام نموده است. این فیلم هم اکنون علاوه بر نمایش در سالن های سینما به وسیله سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم قابل مشاهده است و اگر چنین نبود، احتمالا فروش بیوه سیاه در سه هفته نخست اکرانش از مرز 500 میلیون دلار عبور می کرد.

تا به این ساعت در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب امتیاز 81 از 100، 67 از 100 و 69 از 100 برای ماجراجویی های تازه بیوه سیاه به ثبت رسیده که نشان می دهند با اثر ابرقهرمانی قابل قبولی روبرو هستیم. آن هورنادای منتقد واشنگتن در بخشی از یادداشت خود برای بیوه سیاه آورده است: به خاطر ساخت فیلم اختصاصی بیوه سیاه خوشحالم؛ زیرا این شخصیت با بازی اسکارلت جوهانسون لیاقت یک فیلم مستقل را دارد. فیلم در کنار نقاط قوت اش، از جمله بازی خوب فلورنس پیو، از ضعف هایی هم رنج می برد.

فیلم هرج ومرج فضایی 2 که در هفته اول اکرانش با عملکردی فراتر از انتظار صندلی نخست جدول پرفروش ترین فیلم ها را از آن خود نموده بود، این هفته با فروشی 9.5 میلیون دلاری به مکان چهارم رضایت داده است. هرج ومرج فضایی 2 طی 10 روز گذشته در آمریکا 51.3 میلیون دلار از گیشه کسب نموده و در بازارهای بین المللی هم عملکرد خوبی داشته و 42.6 میلیون دلار فروخته تا رقم کلی عایدی خود را 93.9 به میلیون دلار برساند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده: پسر یک بازیکن مشهور بسکتبال (لبرون جیمز) ربوده می گردد و او برای نجات پسرش حاضر است دست به هرکاری بزند. این بازیکن می بایست در یک مسابقه بستکبال تحت هر شرایطی پیروز گردد تا پسرش سالم بماند.

تا به این ساعت برای فیلم هرج ومرج فضایی 2 در متاکریتیک و راتن تومیتوز بر اساس 40 و 148 آنالیز امتیاز 36 از 100 و 32 از 100 به ثبت رسیده که به خوبی نشان می دهند اثر تازه مالکوم دی. لی به هیچ وجه در کسب رضایت منتقدان پیروز نبوده است. ریچارد روپر، منتقد شیکاگو سان-تایمز در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: من هرگز چیزی شبیه به این [منظور انتها بندی فیلم و بازی لبران جیمز است] ندیده بودم و امیدوارم از این پس هم شاهد چنین تجربه ای نباشم و آرزو می کنم کاش فیلم هرج ومرج فضایی 2 را هرگز ندیده بودم.

فیلم سریع و خشمگین 9 طی آخر هفته گذشته در آمریکا با نمایش در 2850 سالن 4.7 میلیون دلار فروخته و در صندلی پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. باکس آفیس موجو رقم فروش بین المللی این فیلم را 436.8 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع عایدی نسخه تازه سریع و خشمگین طی 31 روز از 600 میلیون دلار فراتر برود که با توجه به دنیاگیری کروناویروس بسیار چشمگیر است.

پایگاه های متاکریتیک، راتن تومیتوز و IMDb برای این فیلم به ترتیب امتیاز 58 از 100 و 60 از 100 و 55 از 100 به ثبت رسیده است. در متاکریتیک در میان فیلم های این سری بالاترین و پایین امتیاز منتقدان را سریع و خشمگین 7 و 2 سریع و 2 خشمگین در اختیار دارند. تیم گریسون منتقد اسکرین دیلی در بخشی از یادداشت خود برای سریع و خشمگین 9 آورده است: این فیلم دارای شکوهی مضحک و دقایقی احساسی است. سکانس های تعقیب و گریز بزرگ و پرهزینه ای برای کسب رضایت هواداران همیشگی این مجموعه در فیلم وجود دارد، اما در این دقایق هیچ مفهوم یا نکته جالب توجه ای به چشم نمی خورد.

جان سینا در فیلم سریع و خشمگین 9 نقش جیکوب تورتو، برادر دومنیک (وین دیزل) و میا تورتو (جوردانا بوروستر) را ایفا می نماید. پس از اتفاقات سرنوشت خشمگین، اکنون دومنیک تورتو به همراه گروه اش باید با برادر کوچک تر لو که یک قاتل حرفه ای و در حال همکاری با سایفر است، رو به رو شوند. طی نسخه های اخیر سری سریع و خشمگین همیشه شارلیز ترون شخصیت منفی بوده است، اما این طور که پیداست در دهمین قسمت از این مجموعه، سینا رهبری تیم آدم های شرور قصه را بر عهده خواهد داشت و چند ماه قبل در برنامه امشب با اجرای جیمی فلن بیان نموده بود: فیلم سریع و خشمگین 9 چیزی شبیه به یک جمع بندی برای فیلم های قبلی خواهد بود و داستان قسمت های پیشین را به یکدیگر پیوند و به بعضی از سؤالات هواداران پاسخ می دهد و در کنار آن پرسش های تازهی هم ایجاد می نماید.

دنباله فیلم هیجان انگیز روان شناختی اتاق فرار با نام اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان (Escape Room: Tournament of Champions) در دومین هفته اکرانش عملکردی قابل قبول داشته و طی روزهای گذشته 8.8 میلیون دلار فروخته و رتبه سوم باکس آفیس را از آن خود نموده است. وظیفه کارگردانی اتاق فرار 2 بر عهده آدام روبیتل، کارگردان فیلم قبلی بوده که بیشتر به خاطر توطئه آمیز: آخرین کلید شناخته می گردد. از میان بازیگران اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان هم می توان به تیلور راسل، لوگان میلر، ایزابل فورمن، توماس کوکرل، هالند رودن، کارلیتو الیوررو و ایندیا مور اشاره نمود.

بعضی منتقدان اعتقاد دارند خلاقیت فیلم نامه اتاق فرار 2 کمتر از نسخه قبلی است، به همین دلیل مخاطب چندان با شخصیت ها همراه نمی گردد و چالش هایی که پیش پای آن ها قرار می گیرد، جالب توجه نیستند. برای این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز بر اساس 16 و 53 آنالیز امتیاز 48 از 100 و 43 از 100 به ثبت رسیده که به خوبی بیانگر افت کیفی اتاق فرار 2 در قیاس با فیلم نخست هستند.

انیمیشن بچه رییس 2 طی آخر هفته گذشته توانسته 2.7 میلیون دلار بفروشد و در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا قرار بگیرد. اکران تازهترین ساخته دریم ورکس در اروپا هم به صورت محدود شروع شده و این انیمیشن 3.6 میلیون دلار هم از گیشه بین المللی کسب نموده است. اما انتظار داریم این رقم با شروع اکران گسترده بچه رییس 2 در آسیا و اروپا طی هفته آینده از مرز 10 میلیون دلار عبور کند.

یونیورسال پیکچرز پیش از این قصد داشت در شهریورماه انیمشین بچه رییس 2 با نام کامل بچه رییس: کسب وکار خانوادگی را تنها در سینماها نمایش دهد، اما این طور که پیداست مقدار فروش و عملکرد پویانمایی های در حال اکران این کمپانی را از تصمیم خود منصرف نموده است. داستان بچه رییس 2 درباره بچه کوچک تیمی، برادر بچه رییس است که از شرکت بچه ها آمده و مأمور است تا نابغه شرور را متوقف کند. او تیمی و تدی (بچه رییس) را دوباره به دوران بچگی بازمی گرداند و با یاری همدیگر به جنگ دکتر آرترمستانگ می فرایند تا از بی ادب شدن بچه ها جلوگیری نمایند.

آخرین و تازهترین نسخه از سری فیلم های اکشن و ترسناک پاکسازی با نام پاکسازی ابدی این هفته توانسته با کسب 2.3 میلیون دلار از گیشه آمریکا و سقوطی دو پله ای نسبت به هفته گذشته در صندلی هشتم باکس آفیس قرار بگیرد. پاکسازی ابدی در آمریکا و بازارهای بین المللی پس از 24 روز اکران به ترتیب 40 و 14.7 میلیون دلار فروخته است. در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده: عده ای از غارتگران غیرقانونی تصمیم می گیرند که پاکسازی سالانه با طلوع آفتاب متوقف نگردد و افراد مسلح تا ابد به پاکسازی ادامه دهند و تمام قوانین مدنی را زیر پا بگذارند.

تا به امروز در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb برای پاکسازی ابدی به ترتیب امتیاز 46 از 100، 54 از 100 و 61 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد قسمت آخر این مجموعه محبوب با بازی آنا د لا رگه را، راجاش لوکاس و کسیدی فریمن در نظر سینمادوستان و منتقدان چندان جالب توجه نبوده است. جانی اولکسینسکی منتقد نیویورک پست در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: ایده محوری سری فیلم های پاکسازی برای یک فیلم یا نهایتا دو فیلم مجذوب کننده بود، اما در پنجمین نسخه از این مجموعه با فرمولی کلیشه ای و روایتی قابل پیش بینی روبرو هستیم

فیلم یک مکان ساکت 2 در آخر هفته منتهی به 25 جولای (4 مرداد) توانسته با نمایش در 1397 سالن 1.2 میلیون دلار بفروشد و با دو پله تنزل در قیاس با هفته گذشته به صندلی نهم پرفروش ترین فیلم های در حال اکران آمریکا بسنده کند. باکس آفیس موجو رقم فروش فیلم یک مکان ساکت 2 در بازارهای بین المللی و آمریکا را پس از 59 روز نمایش 133 و 157.5 میلیون دلار اعلام نموده است.

داستان فیلم یک مکان ساکت 2 کمی پس از اتفاقات فیلم نخست رقم می خورد و طی آن اِوِلین و لی به همراه فرزندانشان باید با وحشت دنیای بیرون روبه رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. آن ها پا به دنیای ناشناخته ها می گذارند و خیلی زود می فهمند موجوداتی که با صوت شکار خود را می یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند. بعلاوه در بخش هایی از فیلم هم نگاهی به روزهای شروعین تسخیر کره زمین به وسیله هیولاهای وحشتناک حاضر در اثر و چگونگی نخستین برخورد انسان ها با این موجودات ترسناک انداخته می گردد.

در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 71 و 28 آنالیز امتیاز 93 از 100 و 73 از 100 برای این فیلم ثبت شده است که نشان می دهد با فیلم ترسناک قابل تأملی روبرو هستیم. ریچارد اسکات لارسون منتقد اسلنت در بخشی از نقد خود برای یک مکان ساکت 2 آورده است: وقتی اهمیت خانواده و میراث باعث ایجاد تنش در فیلم می گردد، کرازینسکی در منطقه امن خود قرار می گیرد. در فیلم توجه ویژه ای به بچه ها خانواده شده است و در چند صحنه با گرفتار شدن آن ها با پویایی و هوشمندی تعلیق و هیجان ایجاد می گردد. برخلاف بسیاری از فیلم های ترسناک که در اغلب دقایق به طور آشکار دشمن اصلی و پلید داستان را به ما نشان می دهند، در یک مکان ساکت 2 در بعضی سکانس ها نشانه واضحی از هیولاهای فیلم به چشم نمی خورد و همین باعث می گردد بیننده مدام در پی نشانه بصری یا صوتی از آن ها بگردد و ترسی عمیق وجود او را فرا بگیرد.

رودرانر: فیلمی درباره آنتونی بوردین این هفته هم با 830 هزار دلار فروش خود را در میان 10 فیلم پرفروش حفظ نموده است. این مستند هنوز در بازارهای بین المللی اکران نشده و در آمریکا پس از 10 روز نمایش در تقریبا 900 سالن 3.7 میلیون دلار فروخته است. رودرانر: فیلمی درباره آنتونی بوردین به زندگی سرآشپز، نویسنده و مجری مشهور آمریکایی آنتونی بوردین می پردازد که به علت رویکرد خاص خود به غذا، فرهنگ و سفر مشهور است.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
اولد (پیری)

Old

116.516.5
چشمان مار

Snake Eyes

113.313.3
بیوه سیاه

Black Widow

311.6154.8
هرج ومرج فضایی 2

Space Jam: A New Legacy

29.551.3
سریع و خشمگین 9

F9: The Fast Saga

54.7163.3
اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان

Escape Room: Tournament of Champions

23.416.04
بچه رییس: کسب وکار خانوادگی

The Boss Baby: Family Business

42.750.1
پاکسازی ابدی

The Forever Purge

42.340.3
یک مکان ساکت 2

A Quiet Place Part II

91.2157.5
رودرانر: فیلمی درباره آنتونی بوردین

Roadrunner: A Film About Anthony Bourdain

20.83.7

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15776

به "فیلم های اکشن و مهیج گیشه را فتح کردند (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های اکشن و مهیج گیشه را فتح کردند (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید