عرضه نخستین صندوق سرمایه گذاری کشاورزی

به گزارش اکسپرس بلاگ، سرمایه گذاران بورس می توانند در کنار خرید و فروش سهام با خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری کشاورزی از یک طرف از نوسان های قیمت محصولات کشاورزی استفاده نمایند و از طرف دیگر سبد سهام خود را متنوع تر نمایند.

عرضه نخستین صندوق سرمایه گذاری کشاورزی

به گزارش خبرنگاران، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از صدور موافقت اصولی سازمان بورس با تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری کالایی محصولات کشاورزی در بورس کالا اطلاع داد. این ابزار محصولات بازار سرمایه را متنوع تر خواهد نمود و می تواند منجر به جذب بخشی از نقدینگی که در راه ورود به بورس است گردد.

پس ازمدت ها انتظار بالاخره قرار است نخستین صندوق کالایی در بخش کشاورزی فعالیتش را شروع کند. این صندوق ها امکان معامله انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا همچون گواهی سپرده و ابزارهای اقتصادی را فراهم می نمایند و همچنین می توانند نقش قابل توجهی در ایجاد ثبات قیمت ها در بازارمحصولات کشاورزی ایفا نمایند. یکی از چالش های اصلی در بازار محصولات کشاورزی ثبات قیمت هاست و این امیدواری وجود دارد با ورود و شروع فعالیت این صندوق ها، محصولات کشاوزی با ثبات قیمت روبرو گردد.

علاوه بر این صندوق های کالای کشاورزی ابزار مفیدی برای متنوع سازی سبد سهام سرمایه گذاران در بازار سرمایه محسوب می شوند و می توانند بخشی از منابع بزرگ نقدینگی در حال ورود به بورس را جذب نمایند. به عبارت بهتر، سرمایه گذاران بورس می توانند بخشی از دارایی خود را در اوراق بهادار و بخشی دیگر را در حوزه کالایی سرمایه گذاری می نمایند

به باور تحلیل گران وجود نوسان در قیمت محصولات کشاورزی امکان خوبی را فراهم می نماید که حتی افراد تازه وارد بتوانند با خرید واحد های این صندوق های کالایی، سبد سهام خود را متنوع تر نمایند و به جای آنکه این کالاها را به صورت فیزیکی و در بازارهای سنتی معامله نمایند، آن ها را در قالب ابزارهای مختلف اقتصادی همچون صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر کالا خرید و فروش نمایند.

  • شروع فعالیت نخستین صندوق

علی رضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در این باره گفت: سازمان بورس برای پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری کالایی در حوزه محصولات کشاورزی، موافقت اصولی صادر کرد.

او اضافه کرد: صندوق های کالایی کشاورزی به لحاظ حد نصاب سرمایه گذاری و اساسنامه مطابق صندوق های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا هستند و قرار است سرمایه های جذب شده را بر پایه اوراق بهادار مبتنی بر کالا و نه خود آن محصولات، سرمایه گذاری نمایند.

ناصرپور گفت: این صندوق در مرحله اول، می تواند برای حداقل 10 میلیون واحد سرمایه گذاری پذیره نویسی انجام دهد،

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3559

به "عرضه نخستین صندوق سرمایه گذاری کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه نخستین صندوق سرمایه گذاری کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید