طعنه دیپلمات روس به توئیت ضد ایرانیِ پمپئو

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، با لحنی پر از کنایه، به توئیت ضد ایرانی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، واکنش نشان داد.

طعنه دیپلمات روس به توئیت ضد ایرانیِ پمپئو

پمپئو در حمایت از موضع خصمانه شورای همکاری خلیج فارس و در کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مدعی شده بود که پس از سال ها دیپلماسی، این هفته قطعنامه ای را ارائه می دهیم و بعد، شورای امنیت باید تصمیم بگیرد که بین تسلیح تروریست ها و حمایت از شورای همکاری خلیج فارس، کدام یک را انتخاب خواهد نمود.

اولیانوف هم در پاسخی توئیتری، خطاب به پمپئو نوشت: از کدام دیپلماسی حرف می زنی؟

این دیپلمات روس ادامه داد: چه بیانیه غیرمنتظره ای: کوشش برای تمدید تحریم تسلیحاتی، آن هم بعد از سال ها دیپلماسی! (باید بگویم که) سیاست فشار حداکثری ارتباط چندانی با دیپلماسی ندارد. در ضمنً واشنگتن مسئله تمدید تحریم تسلیحاتی را اواخر 2019 عنوان کرد که چند ماه می گردد و نه چند سال.

به گزارش خبرنگاران، نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اتهامات بی پایه و اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد. وی با وارد کردن اتهام بی اساس فرقه گرایی به جمهوری اسلامی ایران، خواهان ادامه تحریم تسلیحاتی آن شد.

در این نامه ادعا شده است: با توجه به اینکه ایران در راستای تسلیح و تجهیز گروههای فرقه گرا در منطقه حرکت می نماید و ایران از زمان صدور قطعنامه شماره 2231 سال 2015 از دخالت در امور همسایگان دست برنداشته است، از این رو برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران مناسب نیست مگر اینکه ایران از فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه و تجهیز گروههای مورد حمایت خود دست بردارد و از این رو تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای تضمین امنیت منطقه و جهان لازم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6737

به "طعنه دیپلمات روس به توئیت ضد ایرانیِ پمپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه دیپلمات روس به توئیت ضد ایرانیِ پمپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید