رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با اجرای موسیقی به استقبال یلدا می رود

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معرفی موسیقی سنتی ایرانی به همراه حافظ خوانی فارسی آموزان ژاپنی و اجرای سنتور با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و به مناسبت شب یلدا روز شنبه در فضای مجازی برگزار می شود.

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با اجرای موسیقی به استقبال یلدا می رود

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در سه سال گذشته و همزمان با شب یلدا به عنوان یکی از مهمترین آداب، رسوم و آئین های سنتی و باستانی ایران، ویژه برنامه شبی با ایرانیان را با حضور فرهنگ دوستان و علاقه مندان ژاپنی و ایرانی به صورت حضوری به همراه اجرای موسیقی سنتی برگزار می کرد.

گزارش می افزاید: به همین دلیل و به دلیل شیوع کرونا که امکان اجرای حضوری این برنامه وجود ندارد، رایزنی فرهنگی در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در فضای مجازی، سمینار مجازی معرفیموسیقی سنتی ایرانی برپا می کند.

در این برنامه کازونه ایواساکی هنرمند برجسته و علاقه مند ژاپنی که به موسیقی سنتی ایرانی تسلط دارد سخنرانی می کند و سپس به اجرای سنتور به صورت زنده می پردازد.

در بخش دیگری از این برنامه نیز دو نفر از فارسی آموزان ژاپنی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در این کشور به حافظ خوانی پرداخته و به زبان ژاپنی در خصوص معانی ابیات مورد نظر توضیحاتی را ارائه می نمایند.

این برنامه روز شنبه 29 آذرماه 1399 از ساعت 17 تا 18:45به وقت توکیو (11:30به وقت ایران) در نرم افزار زوم برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به فرهنگ ایرانی می توانند از طریق لینک https://us02web.zoom.us/j/8364559495 و یا اپلیکیشن موبایل یا کامپیوتری زوم، با کد شناسه 836-455-9495 وارد این نشست شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10432

به "رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با اجرای موسیقی به استقبال یلدا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن با اجرای موسیقی به استقبال یلدا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید