راهنمای خرید صندلی اپن : بررسی انواع سبک و ویژگی های آن

به گزارش اکسپرس بلاگ، صندلی اپن می تواند یک وسیله عالی برای آشپزخانه یا هرگونه فضای غذاخوری باشد. حضور آن ها برای خوردن یک وعده غذایی معمولی در آشپزخانه ای به شکل جزیره یا یک اجتماع رسمی کاملاً مناسب است. کدام صندلی اپن مناسب است؟ چه مدلی از این صندلی ها را می خواهید؟ از ارتفاع گرفته تا سبک، فاکتورهایی وجود دارند که باید قبل از خرید صندلی اپل آن ها را در نظر بگیرید. در مقاله زیر شما را برای خرید بهترین و مناسب ترین صندلی اپن راهنمایی می کنیم؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

راهنمای خرید صندلی اپن : بررسی انواع سبک و ویژگی های آن

راهنمای خرید صندلی اپن

نخست با برخی از سؤال و جواب ها شروع می کنیم:

1- ارتفاع صندلی اپن باید چقدر باشد؟

یک محاسبه آسان برای کمک به افراد جهت اندازه گیری صندلی اپن وجود دارد. با اندازه گیری فاصله بین کف و زیر پیشخوان خود شروع کنید. سپس 22 تا 27 سانتی متر را از این عدد کم کنید. این باعث می شود ارتفاع صندلی خود را از کف تا بالای صندلی به دست آورید. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا ارتفاع پیشخوان استاندارد است؟ در این صورت، می توانید به راحتی ارتفاع مناسب صندلی را انتخاب کنید. همچنین صندلی های قابل تنظیمی وجود دارند که می توانند برای افراد قد بلند یا کوتاه قامت مورد استفاده قرار گیرند.

2- عرض صندلی اپن چقدر باید باشد؟

صندلی های اپن معمولاً بین 40 تا 45 سانتی متر عرض دارند. برای راحتی خود و میهمانان، اطمینان حاصل کنید که در زمان نشستن فضای خالی وجود داشته باشد. همچنین صندلی هایی وجود دارند که کمی بزرگ تر از 45 سانتی متر عرض دارند. در صورت بروز این مسئله، مطمئن شوید که 20 سانتی متر از فضای بین هر صندلی (از هر دو طرف) خالی باشد.

3- چند عدد از صندلی اپن را باید خریداری کرد؟

ساده ترین روش برای تشخیص تعداد مورد نیاز صندلی های اپن، اندازه گیری طول پیشخوان و تقسیم آن بر عدد 30 است. این امر نه تنها به طول پیشخوان شما بستگی دارد، بلکه فضای لازم بین آن ها را نیز باید اندازه گیری کرد تا بتوان بهترین تعداد صندلی اپن را برای استفاده بهینه در فضای در اختیار داشت.

ویژگی های صندلی اپن

در زیر به برخی از مشخصات مهم صندلی های اپن اشاره می کنیم:

دسته صندلی اپن

برای ظاهری رسمی تر، برخی از صندلی های اپن دارای دسته هستند. ما برای داشتن تجربه ای راحت تر، دسته های معمولی که ساختار و عملکرد بیشتری را ارائه می دهند یا دسته هایی با بالشتک نرم یا معمولی را پیشنهاد می دهیم. حتماً ارتفاع میز یا پیشخوان خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که دسته ها به طور صحیح در زیر میز یا پیشخوان قرار خواهند گرفت.

پشتی (تکیه گاه)

برای اندازه پشتی، دو مدل وجود دارد که به شرح زیر است:

  • تکیه گاه کامل: از ثبات و راحتی بیشتری برای نشستن برخوردار است و نشستن و تکیه دادن برای مدت طولانی در آن ایده آل است.
  • بدون تکیه گاه: بدون پشتی بوده و از راحتی کمتری برخوردار است، ولی برای انجام سریع کارها و انعطاف پذیری بیشتر، انتخاب بهتری است.

قابلیت چرخش نشیمنگاه

قابلیت چرخش باعث چرخیدن نشیمنگاه می شود و بقیه فریم صندلی ثابت باقی می ماند. این امر به شخص اجازه می دهد تا به راحتی صندلی خود را بچرخاند و به افراد نیز این اجازه را می دهد تا بدون نیاز به حرکت در کل فضای صندلی، به راحتی از صندلی های خود جابجا شوند.

قابلیت تنظیم ارتفاع

صندلی های اپن به یک اهرم قابل تنظیم یا پمپ هیدرولیکی مجهز شده هستند که به افراد امکان تنظیم ارتفاع صندلی، از بالا یا پایین را می دهد. این اهرم امکان تنظیم مستقیم ارتفاع را به راحتی فراهم می کند و می تواند با قد و مشخصات دقیق تنظیم شود. این ویژگی مخصوصاً برای بچه ها و بزرگسالانی که هر دو در زمان های مختلفی از این صندلی استفاده می کنند، بسیار مفید است.

سبک های صندلی اپن

مدل مختلف این صندلی به شرح زیر هستند:

سنتی: صندلی های سنتی به طور معمول از قاب چوبی تیره و روکش چرمی استفاده می کنند تا جلوه ای زیبا و رسمی را در یک فضا ایجاد کنند.

روستایی: صندلی اپن به سبک روستایی، اغلب ظاهری طبیعی و بکر دارد. در این سبک از چوب های تراشیده شده به مقدار مورد نیاز و اَلباقی به همان حالت طبیعی استفاده می شوند. از پرداخت ها و نازک کاری ها روی چوب خبری نیست و اصالت و مرکز توجه، طبیعت خود چوب است.

صنعتی: مواد و ترکیبات ساده مورد استفاده در سبک صنعتی، زیبایی خاصی را به این سبک می بخشند. سبک صنعتی به طور معمول از فلز ساخته می شود. این سبک برای محیط ها اداری، تجاری و مدرن مناسب است.

مدرن: صندلی های اپن به سبک مدرن یا معاصر، دارای ظاهری مینیمالیستی است که از پلاستیک، فلز یا چوب ساخته شده اند. سبک معاصر امروزه به شدت محبوب است و قابلیت استفاده در دکوراسیون مدرن و کلاسیک را دارد.

انواع صندلی اپن

صندلی های اپن به انواع زیر تقسیم می شوند:

صندلی با پشتی کامل

صندلی های اپن با پشتی کامل، برای زمانی که خانواده یا میهمانان از آن برای مدت زمان طولانی استفاده می کنند بسیار عالی است. پشتی آن ها آسایش بهینه را برای مدت زمان طولانی تری فراهم می کند. با این حال، صندلی های اپن با پشتی کامل که سبکی سنتی دارند، فضای بصری بیشتری نسبت به همتایان مدرن خود دارند، بنابراین ممکن است انتخاب مناسبی برای آشپزخانه هایی با فضای کوچک نباشد.

صندلی اپن با پشتی کوتاه

صندلی اپن با پشتی کوتاه، یک سبکی میانه بین صندلی با پشتی کامل و صندلی بدون پشتی است. آن ها تکیه گاه کاملی را برای فرد ایجاد نمی کنند و از لحاظ کاربری به اندازه صندلی اپن با تکیه گاه کامل، راحتی زیادی ندارند. این صندلی ها همچنین کمی مدرن تر از صندلی ها با پشتی کامل هستند.

صندلی بدون پشتی

صندلی های اپن بدون پشتی، در یک آشپزخانه مدرن یا صرف زمان مختصر (برای صبحانه یا ناهار)، فضای مناسبی را ایجاد می کنند. می توان آن ها را زیر پیشخوان قرار داد تا فضا را کمی بازتر کرد و برای وعده های غذایی سریع یا میان وعده ها، بهترین انتخاب ممکن است.

صندلی اپن با دسته

صندلی های اپن با دسته، گزینه ای راحت و مناسب برای آشپزخانه های مدرن با فضای باز است. آن ها به دلیل پشتیبانی کاملی که ارائه می دهند، راحتی بیشتری را برای افراد فراهم می کنند. این صندلی ها گزینه مناسبی برای تماشای تلویزیون یا گذراندن مدت زمان طولانی در محیط آشپزخانه هستند. تنها نکته ای که باید در مورد این صندلی ها مورد توجه قرار گیرد، افزوده شدن دسته به عرض صندلی است، زیرا داشتن دسته برای صندلی ممکن است باعث شود صندلی داخل پیشخوان قرار نگرید.

صندلی بدون دسته

از طرف دیگر صندلی های اپن بدون دسته فضای کمی را به خود اختصاص می دهند، بنابراین می توانید تعداد بیشتری از آن ها را در کنار پیشخوان خود داشته باشید. این صندلی ها همچنین در برگزاری دورهمی ها و یا اجتماعات بسیار عالی هستند.

صندلی اپن چرخان

صندلی اپن چرخان، یکی دیگر از گزینه های عالی برای صندلی پیشخوان یا میز است. نکته جالب در مورد این نوع صندلی ها این است که دیگر نیازی نیست برای جابجایی یا حرکت از پیشخوان استفاده کنید. می توانید به سادگی صندلی را بچرخانید تا از فضا خارج شوید. این به خصوص برای فضاهای کوچک بسیار عالی است.

سخن آخر

صندلی های اپن گزینه های کارآمدی برای آشپزخانه و فضای غذاخوری هستند. این صندلی ها، عملکرد و سبکی متفاوت را به هر فضایی می بخشند و یک حس خونگرمی را بین اعضای خانه ایجاد می کنند. بنابراین لازم است در زمان خرید صندلی اپن به مواردی مانند ارتفاع، عرض و کیفیت ساخت توجه داشته باشید. همچنین از همه مهم تر صندلی باید با نیازهای شخصی و دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7508

به "راهنمای خرید صندلی اپن : بررسی انواع سبک و ویژگی های آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید صندلی اپن : بررسی انواع سبک و ویژگی های آن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید صندلی اپن : بررسی انواع سبک و ویژگی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید