دکوراسیون مطب اطفال

به گزارش اکسپرس بلاگ، معمولا بچه ها از رفتن به مطب پزشکان و درمانگاه ها میترسند و رفتن به این فضاها برای آنان ناخوشایند است. زیرا بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان مطب های مخصوص بچه ها و اطفال هیچ فرقی با مطب های دیگر ندارد و فضاهایی خشک و سرد را برای بچه ها ایجاد میکنند .

دکوراسیون مطب اطفال

در شرکت معماری و طراخی داخلی باید برای اجرای دکوراسیون داخلی مطب اطفال تدابیر ویژه و طراحی های مجذوب کنندهی صورت بگیرد که بچه ها با حضور در آن محیط احساس ترس و استرس نداشته باشند و بتوانند از فضا احساس خوشایندی را دریافت کنند .

احساس آرامش در مطب اطفال

برای اینکه بدانیم بچه ها در چه فضایی احساس راحتی و آرامش را کسب میکنند باید بدانیم بچه ها در فضاهایی که برای آنها آشنا باشد احساس امنیت میکنند . برای اینکه بتوانید این آشنا سازی را در مطب بچه ها ایجاد کنید یکی از راه حل ها ، استفاده از عناصر و المان های کارتونی و انیمیشنی است که بچه ها به آنها علاقه دارند .

این عناصر کارتونی میتواند بصورت استیکر به روی دیوار قرار گیرد یا کاغذ دیواری هایی با این طرح های کارتونی وجود دارد که میتواند مورد استفاده قرار گیرد. همچین استفاده از تابلو های و نقاشی های با رنگ و لعاب مخصوص بچه ها که به دیوار نصب میشود هم بسیار مفید است .

فضای انتظار مطب اطفال

اولین فضایی که کودک در این مطب باید در آنجا قرار گیرد فضای انتظار قبل از رفتن به اتاق پزشک و معاینه است . پس کودک بیشترین استرس و ترس را در این قسمت تجربه میکند . شرکت معماری باید فضای مجذوب کنندهی از ترکیب رنگ ، المان و چیدمان مبلمان را در این قسمت بوجود آورد تا حواس کودک را از نگرانی و ترسی که دارد دور کند و جذب فضای محیط شود .

برای این کار بهتر است مجری دکوراسیون داخلی فضاهای بازی و سرگرمی را در این قسمت ایجاد کند تا بچه ها تا قبل از رفتن به اتاق پزشک در این قسمت سرگرم شوند و به چیز دیگری فکر نکنند .

رنگ در مطب اطفال

فضاهای درمانی و مطب ها به طور کلی ماهیت سردی دارند ، پس باید آنها را متعادل کرد . مخصوصا برای فضایی که بچه ها قرار است در آنجا حضور داشته باشند باید این ماهیت سرد و بی روح در فضا را از بین برد . پس استفاده از رنگ های گرم و روشن میتواند فضایی پر انرژی و پر حرارت را به محیط انتقال دهد که محیط هم این گرمی و شادابی را به مراجعه کنندگان و بچه ها انتقال میدهد .

استفاده از رنگ های نارنجی ، قرمز ، زرد ، ارغوانی و آبی با طیف رنگی های مناسب و ترکیب مناسب و درست این رنگ ها در محیط هارمونی رنگی و فضایی مجذوب کننده و مطبوعی را برای بچه ها ایجاد میکند .

چیدمان مبلمان در مطب اطفال

چیدمان نامناسب مبلمان در مطب بچه ها باعث تشویش و نگرانی آنها میشود و به آنها استرس وارد میکند .

برای این منظور برای ایجاد دکوراسیون لوکس باید از مبلمانی راحت و مناسب حال بچه ها و با ارتفاع مناسب برای آنها استفاده شود . چیدمان منظم و پرهیز از شلوغی محیط میتواند برای بچه ها بهتر و مفید تر باشد . استفاده از رنگ های گرم و مهیج برای این مبلمان ها اهمیت دارد و باید آنرا رعایت کرد .

فضاهای خدماتی

نکته دیگر در طراحی مطبهای اطفال این است که به فضاهای خدماتی هم توجه شود . ایجاد سرویس های بهداشتی با رعایت نکات مربوط به بچه ها و ابعاد و مقیاس های مخصوص بچه ها بسیار لازم است تا آنها برای استفاده از سرویس های بهداشتی اذیت نشوند .

هم چنین دیگر فضایی که برای بازسازی و دکوراسیون مطب اطفال لازم است ، چون ممکن است خیلی از مراجعه کنندگان به این مطب ها مادرانی باشند که فرزندانی شیرخوار دارند باید فضاهایی برای برطرف کردن نیاز این اطفال شیرخوار و مادران انها در مطب بچه ها تدارک دیده شود .

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: هیرادانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16316

به "دکوراسیون مطب اطفال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون مطب اطفال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید