دولت در سیاست گذاری ها نگاه ویژه ای به حوزه فراوری داشته باشند

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس اتاق قم سیاست های محوری اتاق ایران در مورد پیگیری مسائل اتاق های کشور با بانک مرکزی در رابطه با بدهکاران ارزی را به عنوان مطالبه ملی بخش خصوصی عنوان کرد و خواهان آنالیز دقیق تر مسائل صادرکنندگان شد.

دولت در سیاست گذاری ها نگاه ویژه ای به حوزه فراوری داشته باشند

ابوالفضل خاکی در ملاقات هیات نمایندگان اتاق قم و رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان قم اضافه نمود: امروز صادرنمایندگان با مسائل بسیاری روبرو هستند و درخواست ما از وزارت صنعت در مورد تصمیمات مدیریتی برای فراورینمایندگان ازجمله مسائل بانکی و برطرف تعلیق کارت های بازرگانی این است که این تصمیمات برای صادرنمایندگان نیز اتخاذ گردد.

خاکی همچنین در مورد شرایط امروز صادرات کشور اظهار کرد: شرایط موجود فراورینمایندگان صادرات کشور را تا چند ماه آینده متوقف خواهد نمود.

رئیس اتاق قم گفت: تحریم ها به صورت خود به خودی مسائل فراوانی را برای کشور و واحدهای فراوریی ایجاد نموده است و درخواست بخش خصوصی در سیاست گذاری های دولتی این است نگاه ویژه ای به حوزه فراوری داشته باشند.

او اضافه نمود: یکی از مسائل هفته های اخیر قطع برق واحدهای فراوریی توسط شرکت برق بوده که یک معضل جدی دیگر را برای واحدهای فراوریی ایجاد نموده است.

خاکی گفت: متأسفانه قطع برق بدون در نظر دریافت شرایط فراوری ازجمله نوع فراوری و میزان خسارت وارده در همان ساعت قطع برق به واحدهای فراوریی عظیم مقیاس انجام می گردد که این باعث ضرر و زیان بسیاری برای بعضی واحدهای فراوریی شده است.

در این جلسه از سوی اعضای هیئت مدیره و هیئت نمایندگان اتاق قم عدم برنامه ریزی بلندمدت دولت در حوزه اقتصاد و فراوری موردانتقاد نهاده شد و مطرح شد امروز برای واحدهای فراوریی پیگیری روزانه بخش نامه ها و دستورالعمل ها سرگردانی ایجاد نموده است.

همچنین تعلیق کارت های بازرگانی از سوی بعضی استان ها بدون اطلاع رسانی به تجار و بازرگانان که باعث خسارات و زیان آنها شده است موردانتقاد نهاده شد و مطرح شد این موضوع با تکریم صادرنمایندگان و فراورینمایندگان که به صورت مستمر از سوی دولت مورد تأکید قرار می گیرد در تضاد است.

در ادامه، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان قم در یک گزارش چندبخشی دیدگاه مشترک خود را به اتاق بازرگانی ازنظر تعهدات ارزی مطرح و ضمن تشریح اقدامات سازمان صمت در حوزه فراوری و صادرات اولویت کارشناسان سازمان را برای پیگیری مسائل بیان کرد.

او در مورد دغدغه های ریالی و ارزی بازرگانان و فعالان مالی استان بیان داشت این مسائل فرا استانی و خارج از اختیارات سازمان استان است.

سیجانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه مطالب به بخش خصوصی از دغدغه های دولت شده است اضافه نمود: آنچه در اختیارات استان باشد تمام کوشش خود را برای انجام آن خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه تحریم های تجاری و مالی و همچنین بیماری فراگیری کرونا که یک معضل جهانی شده است فشارهای زیادی را بر اقتصاد کشور وارد نموده است اما امیدواریم با همدلی و وحدت بین دستگاهی این معضلات حل شوند.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان قم در ادامه با اشاره به جلسه اخیر دستگاه قضا استان با سازمان های دولتی و مرتبط با اقتصاد استان و همچنین بخش خصوصی مطرح نمود دستگاه قضا حمایت کامل خود را از مدیران شجاع تصمیم گیر که قوانین اداری را در راستای تعامل، حمایت و همراهی با بخش خصوصی و فراورینمایندگان اجرا می نمایند اعلام نموده و مقرر شده است کار گروهی تحت عنوان حمایت قضایی تشکیل گردد.

او در ادامه اضافه نمود واحدهای فراوریی که مسائل قضایی چرخه فراوری آنها را متوقف نموده است می توانند مسائل خود را مطرح تا در این کارگروه که به زودی تشکیل خواهد شد عنوان و فرایند حل مسائل را تسریع کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خاتمه توضیح داد: واگذاری نمایشگاه فرش در حداکثر اختیارات استان به متولیان فرش جزو اولویت های پیگیری سازمان نهاده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6386

به "دولت در سیاست گذاری ها نگاه ویژه ای به حوزه فراوری داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت در سیاست گذاری ها نگاه ویژه ای به حوزه فراوری داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید