دانشگاه های ژاپن و عدم تمایل به بازگشایی حضوری!

به گزارش اکسپرس بلاگ، در آستانه بازگشایی دانشگاه ها پس از تعطیلات تابستانی، بسیاری از موسسات آموزش عالی در ژاپن تمایلی به از سرگیری کلاس های حضوری در دوران همه گیری کووید-19 ندارند.

دانشگاه های ژاپن و عدم تمایل به بازگشایی حضوری!

به گزارش خبرنگاران به نقل از مینیچی، شرایط دانشگاه های ژاپن درحال حاضر به نحوی است که حتی دانشگاه هایی که واکسیناسیون اعضای خود را انجام داده اند، قصد بازگشایی دانشگاه ها برای آموزش حضوری را ندارند.چراکه نگرانند بازگشایی حضوری دانشگاه ها سبب شیوع مجدد سویه دلتا کروناویروس گردد.

دانشگاه هوسی در توکیو در ابتدا برنامه ریزی نموده بود که در طول تعطیلات تابستان و پیش از شروع ترم پاییز در 17 سپتامبر، واکسیناسیون اعضای خود را کامل کند اما به علت تاخیر در فرایند واکسیناسیون در ژاپن، برنامه ریزی شده که دوز دوم واکسن این افراد در تاریخ 2 اکتبر انجام گردد. بعلاوه، با توجه به اینکه مرکز ژاپن در شرایط اضطراری قرار گرفته است، این دانشگاه میخواهد تا تاریخ 2 اکتبر کلاس ها را همچنان آنلاین برگزار کند.

در دانشگاه کیوشوسانگیو در جنوب غربی ژاپن، کلاس ها از تاریخ 13 سپتامبر شروع شد و نحوه برگزاری آن به جز کلاس های عملی، آنلاین است. این دانشگاه کوشش نموده بود که واکسیناسیون اعضای خود را در تابستان به اتمام برساند اما تکمیل این فرآیند به اواسط اکتبر موکول شد. سخنگوی این دانشگاه گفته که با توجه به افزایش آمار ابتلا در تابستان، بازگشایی کار صحیحی نیست.

از میان 405 دانشگاه در ژاپن که برای عرضه واکسن در دانشگاه درخواست داده اند، 362 دانشگاه از 20 سپتامبر تا به امروز واکسیناسیون اعضای خود را انجام داده اند.

در دانشگاه کانسای در استان اوزاکا که قبلا اعلام نموده بود که به صورت حضوری بازگشایی می گردد. حدود 60 درصد دانشجویان این دانشگاه دوز اول واکسن خود را دریافت نموده اند و تزریق دوز دوم هم در حال اجرا است.

دانشگاه علوم ورزشی نیپون در توکیو، جایی که تقریبا 70 درصد دانشجویان آن دوز دوم واکسن کووید-19 خود را هم دریافت نموده اند، اعلام نموده که کلاس های حضوری از نیمسال بهار شروع می گردد.

از آنجا که هیچ چشم اندازی برای کنترل کامل این پاندمی وجود ندارد، بعضی از دانشجویان و اعضای هیات علمی دیدگاه های خود در رابطه با نحوه تدریس در کلاس ها را تغییر داده اند.

یکی از اساتید دانشگاه هوسی در این رابطه اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده که تفکر خود در خصوص شیوه آموزش را تغییر دهیم. باید بدانیم که هرگز نمیتوانیم به حالت قبل بازگردیم. دانشگاه ها و اساتید هم باید تمام کوشش خود را داشته باشند تا کیفیت آموزش را ارتقاء بخشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17215

به "دانشگاه های ژاپن و عدم تمایل به بازگشایی حضوری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های ژاپن و عدم تمایل به بازگشایی حضوری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید