داستان پردازی ماجراجویانه در نون خ

به گزارش اکسپرس بلاگ، اینکه بتوان سه فصل از یک سریال را ساخت و در همه فصول سطحی استاندارد از داستان پردازی مصور را لحاظ کرد کار ساده ای نیست.

داستان پردازی ماجراجویانه در نون خ

سعید آقاخانی سه فصل از نون خ را در سطحی استاندارد کارگردانی نموده است و با اینکه حین فراوری فصول دوم و سوم کم یا زیاد درگیر شیوع کرونا هم بود ولی همچنان کوشید با داستان پردازی ماجراجویانه جلوی کم فروشی را بگیرد.

در فصل سوم نون خ آقاخانی با حفظ شخصیتهای اصلی اقدام به وارد کردن شخصیتهایی همچون بهادر و توریستهای چینی به سریال نموده است.

آقاخانی به جای آن که الویتش را بر بداهه های شخصیتهای تازه بگذارد برای هر کدام از تازه واردان داستانی پرحادثه و فی الواقع ماجرایی خلق نموده و در سایه همین ماجراهای گوناگون است که بار طنز را شکل میدهد.

گم شدگی داماد تازه نورالدین ماجرایی است که قسمتهای ابتدایی سریال را شکل میدهد و به دنبال آن ماجرای کشف معدن طلا توسط بهادر روایت میشود و بعدش هم ماجرای ورود میلیاردی پول به حساب نورالدین.

این ماجراها بر بستری از بلاهت روی میدهد و این ماجراجویی پربلاهت است که باعث میشود مخاطب گذری سریال هم به مانند مخاطب ثابت از تماشای سریال لذت ببرد.

با وجود آن که مدعیان نویسندگی و کارگردانی در تلویزیون کم نداریم ولی نویسندگان و کارگردانانی که بتوانند همین اصل ساده ماجراجویی منطقی و طنازانه را در سریالها وارد نمایند به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسد.

خیلی ها گمان می نمایند همین که تعدادی بازیگر تیپیکال طنز را وارد آپارتمانی نمایند و خرده مصائب زناشویی را نیز نمک کار نمایند میشود سریال طنز ساخت ولی سریال سازی کمدی بیشتر از بازیگر تیپیکال طنز به داستان پردازی ماجراجویانه احتیاج دارد و هرچقدر هم این ماجراجویی ها بیشتر تعلیق داشته باشد بیننده لذت بیشتری می برد.

فصل سوم نون خ میتواند بخنداند چون توزیع صحیح ماجراها در قسمتهای مختلف آن با گشاده دستی صورت پذیرفته است و از همان قسمت اول ماجرایی تازه شکل میگیرد و سنت ماجراجویی در قسمتهای بعد ادامه یابد.

نون خ با سه فصل استاندارد به برندی بدل شده که بعید است مدیران تلویزیون هم به این زودیها قیدش را بزنند ولی خوبتر آن است که فضای ریکاوری را برای سازندگان فراهم کرد تا فصل چهارم بسیار جذابتر از فصول قبل باشد.

* خبرنگار

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13091

به "داستان پردازی ماجراجویانه در نون خ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان پردازی ماجراجویانه در نون خ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید