خدمت رسانی بیش از 4 دهه ای ایران به اتباع خارجی بدون هیچ تبعیضی

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: بیش از 4 دهه جمهوری اسلامی، از خیل عظیمی از مهاجرین خارجی که عمدتا افغانستانی هستند در حوزه های آموزش، بهداشت و درمان و معیشت، فرهنگی و اجتماعی آنان بدون هیچ تبعیضی و همچون شهروندان ایرانی میزبانی و خدمات رسانی نموده است.

خدمت رسانی بیش از 4 دهه ای ایران به اتباع خارجی بدون هیچ تبعیضی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، با امیر گل شاهی رئیس کمیسیون فرهنگی و دینی مجلس جمهوری اسلامی افغانستان و چند تن از نمایندگان مجلس افغانستان ملاقات و تبادل نظر کرد.

در ابتدا محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن خیر مقدم به میهمانان، گزارشی از خدمات و اقدامات اجرا شده به پناهندگان و اتباع و مهاجرین خارجی ارائه و اسم داشت: بیش از 4 دهه جمهوری اسلامی ایران، از خیل بزرگی از پناهندگان و اتباع و مهاجرین خارجی که عمدتا افغانستانی هستند در حوزه های آموزش، بهداشت و درمان و معیشت، فرهنگی و اجتماعی آنان بدون هیچ تبعیضی و همچون شهروندان ایرانی میزبانی و خدمات رسانی کرده است و آنان با مشارکت فعال در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و... به فعالیت می پردازند و به وسیله جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید نمود: افزایش احتیاج های روز افزون پناهندگان از یک سو، اعمال تحریم های غیر انسانی و بعلاوه شیوع بیماری کرونا از سوی دیگر، ظرفیت حمایت جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان را بصورت جدی خدشه دار کرده است، اما دولت جمهوری اسلامی ایران از هیچگونه یاریی جهت تامین خدمات مورد احتیاج آن ها فرو گذار نکرده است.

وی اضافه کرد: انتظار از کشور جمهوری اسلامی افغانستان و شما باسم رئیس کمیسیون فرهنگی و دینی مجلس افغانستان، توجه بیشتر به مباحث فرهنگی، آموزشی و بعلاوه ایجاد شرایط و بستر مناسب به منظور بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغانستانی علی الخصوص قشر تحصیل کرده و نخبه در جهت یاری و بازسازی کشور خود است.

در این جلسه هم امیر گل شاهی، رئیس کمیسیون فرهنگی و دینی مجلس افغانستان، ضمن تشکر و قدردانی فراوان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران بخاطر ارائه خدمات بی نظیر در طول سالیان متمادی به پناهندگان و اتباع و مهاجرین افغانستانی، از آغاز مجدد درگیری های داخلی و ورود سیل بزرگ مهاجرین به مرز های ایران ابراز نگرانی کرده و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر این مسائل انتها یابد.

در ادامه هم چند تن از نمایندگان زن و مرد مجلس فرهنگی افغانستان در این هیأت اعزامی، ضمن قدردانی از اقدامات اجرا شده به پناهندگان و اتباع خارجی، ایران را کشور دوست و همسایه بسیار خوب خود اسم نمودند و خواهان بیشتر مراودات فرهنگی و مالی میان دو کشور شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15164

به "خدمت رسانی بیش از 4 دهه ای ایران به اتباع خارجی بدون هیچ تبعیضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت رسانی بیش از 4 دهه ای ایران به اتباع خارجی بدون هیچ تبعیضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید