خبرنگاران 95 درصد مبتلایان کرونا در خراسان شمالی بالای 40 سال دارند

به گزارش اکسپرس بلاگ، بجنورد -خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: 95 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در این استان را افراد بالای 40 سال تشکیل می دهند.

خبرنگاران 95 درصد مبتلایان کرونا در خراسان شمالی بالای 40 سال دارند

دکتر سیداحمد هاشمی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 75 تا 80 درصد این مبتلایان در سنین بالای 60 قرار دارند که حدود 80 درصد افراد جانباخته نیز افراد بالای 60 ساله بوده اند.

وی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین فوت شدگان زن و مرد وجود ندارد، یادآور شد: بیشتر تعداد فوتی های کرونا در بین مردان بوده که تا حدودی بیشتر از زنان بوده است ولی اختلاف معناداری وجود ندارد.

وی یادآور شد: این در حالی است که بیشترین حجم مبتلایان و فوت شدگان را افراد ساکن در مناطق شهری تشکیل می دهند.

وی با اشاره به آماده سازی 650 تخت برای بیماران کرونایی در استان، گفت: تا به امروز تنها 147 تخت بیمارستان های استان توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مجموع پرسنل بخش بهداشت و درمان استان را بیش از سه هزار و 500 نفر خاطرنشان کرد که جمع زیادی از آنها برای یاری به درمان بیماران کرونایی در بیمارستانهای استان مشغول به کار هستند.

وی مهم ترین راه حل مبارزه با این بیماری را قرنطینه خانگی خاطرنشان کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم حداقل تا دو هفته آینده در خانه بمانند و رعایت بهداشت فردی را داشته باشند تا بتوانیم به دوره مهار این بیماری برسیم.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2630

به "خبرنگاران 95 درصد مبتلایان کرونا در خراسان شمالی بالای 40 سال دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 95 درصد مبتلایان کرونا در خراسان شمالی بالای 40 سال دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید