خبرنگاران 6 مجتمع آبرسانی سرپل ذهاب برای رفع کم آبی نیاز به تقویت زیرساخت دارد

به گزارش اکسپرس بلاگ، قصرشیرین- خبرنگاران- فرماندار سرپل ذهاب گفت: 6 مجتمع آبرسانی این شهرستان به دلیل فرسودگی خط انتقال و همچنین افزایش ساخت و سازهای جدید باید به لحاظ زیرساختی تقویت شود.

خبرنگاران 6 مجتمع آبرسانی سرپل ذهاب برای رفع کم آبی نیاز به تقویت زیرساخت دارد

محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل حوزه آب روستاهای شهرستان سرپل ذهاب با حضور جمعی از کارشناسان آب منطقه ای در محل فرمانداری افزود: این مجتمع های آبرسانی که نیاز به تقویت و تعویض خطوط انتقال دارند شامل سراب قلعه شاهین، انزل، امامیه، برآفتاب و جگیران است.

وی اظهارداشت: شهرستان سرپل ذهاب امسال بسیار درگیر مسائل کمبود آبی بخصوص در مناطق روستایی بوده و با اقدام های اجرا شده مشکل آب هشت روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی قره بلاغ برطرف شد.

وی افزود: همچنین منبع آبرسانی پشت تنگ این شهرستان نیز دارای یک چاه پرآب است که نیازمند تقویت ولتاژ ترانس موجود برروی این چاه است.

وی گفت: در داخل شهر نیز بعضی از نقاط مشکل افت فشار آب دارد که با اضافه شدن یک مخزن پنج هزار لیتری قرار است این مشکل حل شود.

نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسائل حوزه آبرسانی شهرستان سرپل ذهاب فقط مربوط به این چند روستا نبوده و در بسیاری از نقاط دیگر نیز مشکل افت فشار و کم آبی وجود دارد که باید برطرف شود.

شهریار حیدری افزود: سیستم تاسیسات انتقال آب شهرستان به دلیل فرسودگی مستهلک شده و قریب به 50 سال است که از عمر آن می گذرد و قرار شد در یک برنامه کوتاه مدت مشکل قطعی آب برطرف شده و در یک برنامه بلندمدت یکساله با برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبار لازم خطوط فرسوده انتقال آب شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب تعویض و تقویت شود.

وی گفت: منابع آبی مناسبی در منطقه وجود دارد که نیاز است مدیریت منابع به درستی انجام گرفته و با برنامه ریزی مناسب و توزیع عادلانه منابع مسائل قطعی آب شهرستان های غرب کرمانشاه برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز گفت: اجرای پروژه های آبرسانی در بسیاری از مناطق روستایی سرپل ذهاب آغاز شده و در حال اجرا است که در بعضی از مناطق به دلیل معضلات اجتماعی کار به کندی دنبال می شد و در این جلسه مقرر شد که شرکت آب و فاضلاب روستایی ظرف یک هفته این پروژه ها را به سرانجام برساند.

مهرداد سالاری افزود: در بسیاری از مجتمع های آبرسانی روستایی شهرستان سرپل ذهاب مشکل فرسودگی سیستم های انتقال آب و ایجاد شکستگی های روزانه وجود دارد که اقدامات کوتاه مدت برای برطرف این مشکل در تابستان اجرا خواهد شد.

وی گفت: در برنامه بلندمدت نیز تعویض و تقویت سیستم های آبرسانی و دفع فاضلاب شهری و روستایی با اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب و اعتبارات عمرانی استانی و شهرستانی اجرا خواهد شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از هشت دهستان و 226 روستا، بیش از 11 هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5968

به "خبرنگاران 6 مجتمع آبرسانی سرپل ذهاب برای رفع کم آبی نیاز به تقویت زیرساخت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 مجتمع آبرسانی سرپل ذهاب برای رفع کم آبی نیاز به تقویت زیرساخت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید