خبرنگاران 280 هکتار از اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد برطرف تصرف شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، یاسوج- خبرنگاران - رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 280 هکتار اراضی ملی از سال گذشته تا به امروز، در مناطق مختلف این استان برطرف تصرف شده است.

خبرنگاران 280 هکتار از اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد برطرف تصرف شد

حسن نگین تاجی روز سه شنبه در نشست با خبرنگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: این اراضی در محدوده رودخانه بشار، تنگ مهریان، دهنو، منطقه رجا و دیگر مناطق استان بوده و همچنان کار شناسایی افراد متخلف، متصرف و سودجویان در دستور کار دستگاه قضایی است.

وی اضافه کرد: در بعضی از امور مربوط به برطرف تصرف اراضی منابع طبیعی، همچون منطقه تنگ مهریان برای چند مدیر خاطی به سبب کم کاری آن ها پرونده تشکیل شده است.

نگین تاجی تاکید نمود: دادگستری استان از واگذاری بیش از 50 هکتار از اراضی ملی که غیرقانونی کارهای واگذاری آن به اشخاص صورت گرفته بود، ممانعت کرد.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازگشایی واحد های راکد استان، توضیح داد: کارخانه فراوری الکل پس از 10 سال رکود، آب معدنی چویل دنا، کارخانه آجر دهدشت و چندین کارخانه دیگر با آنالیز آن ها در کارگروه برطرف موانع مالی به چرخه فراوری بازگشته اند و مانع از تعطیلی و بیکار شدن افراد در این واحد ها شده ایم.

وی اعلام کرد: این کارگروه موجب شده از تعطیلی بیش از 50 واحد فراوریی در استان جلوگیری گردد.

نگین تاجی مطرح نمود: طی 7 ماه گذشته تا به امروز، در دیدار های مردمی به درخواست های بیش از 3 هزار نفر از مراجعان پاسخ داده شده است.

وی ابراز داشت: سال جاری 80 درصد پرونده های مسن و قدیمی در دستگاه قضایی استان مختومه شده و تنها 16 پرونده موجود است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده های استان در سال های گذشته حدود پنج ماه بوده که این زمان هم اینک به حدود 2 ماه رسیده است.

نگین تاجی اضافه کرد: یک نفر از اعضای شورای شهرگچساران با همدستی بعضی کارمندان شهرداری اقدام به تشکیل باندی نموده بودند که اعضای این باند وجوه حاصل از صدور پروانه ساخت را از مشتریان اخذ و به حساب های شخصی خود واریز می کردند.

وی توضیح داد: هم اینک رأی این پرونده مفاسد مالی در استان صادر شده است و اعضای این باند به 12 سال حبس رد مال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلافات شهرداری و اعضای شورای شهر یاسوج نیز پذیرفتنی نیست و نتیجه این اختلافات در زیبایی و سیمای شهر و پرداخت نکردن حقوق کارگران شهرداری قابل مشاهده است.

نگین تاجی گفت: ابلاغ الکترونیک از 88 درصد به 92 درصد در زمینه اطاله دادرسی در استان رسیده است.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی های اخیر استان، ابراز داشت: هم اینک 2 نفر که اقدام آن ها منجر به آتش سوزی شده در بازداشت به سر می برند اما باید عمد بودن این قضیه روشن گردد و تا تعیین شدن موضوع در بازداشت خواهند بود.

سید علی ملک حسینی اضافه کرد: تا به امروز بحث امنیتی در مورد آتش سوزی های اخیر استان، نبوده و بخشی از این آتش سوزی ها به سبب شرایط خوب پوشش گیاهی در پی بارش های اخیر بوده است.

وی اعلام کرد: سال جاری تمام توان ادارات متولی در حوزه آتش سوزی ها، به کار گرفته شد و این مدیران پای کاربودند اما کاستی های موجود از قبیل نبود دمنده مربوط به کم کاری های صورت گرفته برای پیگیری تجهیزات و اعتبارات لازم در سنوات گذشته بوده است.

ملک حسینی تاکید نمود: ساماندهی کافی شاپ ها و وباشگاه های ورزشی بانوان که تخلفات بسیاری در این اماکن اتفاق افتاده، در دستور کار دستگاه قضایی است و در طرح ارتقای امنیت اجتماعی به صورت شبانه روزی کار نظارت و ساماندهی آن ها انجام می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5116

به "خبرنگاران 280 هکتار از اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 280 هکتار از اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید