خبرنگاران 200 مقاله به گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی رسید

به گزارش اکسپرس بلاگ، اهواز - خبرنگاران - دبیر کنگره پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با تاکید بر اهمیت زبان فارسی به عنوان اصلی ترین محور هویتی وحدت بخش کشور گفت :در این گردهمایی بیش از 200 مقاله دریافت شده گرچه برآورد ما بیش از 400 مقاله بود ولی شرایط کرونا مانع تحقق این رقم شده است .

خبرنگاران 200 مقاله به گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی رسید

به گزارش خبرنگاران منوچهر جوکار روز شنبه در نشست خبری پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نشست ها، سمینارها، کارگاه های آموزشی خوبی در چهارچوب این رویداد در دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه ریزی شده است.

دبیر کنگره پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: تبادل اندیشه و ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه زبان فارسی به عنوان یکی از مهمترین انگیزه های برگزاری این گردهمایی عظیم است.

وی اضافه کرد: پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی قرار بود در آبان ماه امسال برگزار گردد که شرایط شیوع ویروس کرونا، برگزاری آن را به تعویق انداخت و اکنون نیز تنها آیین گشایش آن روز 28 بهمن ماه به صورت حضوری در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می گردد و سایر بخش ها به صورت مجازی می باشند.

جوکار یاداور شد: این گردهمایی عظیمترین همایش علمی در سطح کشور در حوزه زبان فارسی است که اگر محدودیت های کرونایی وجود نداشت، بسیاری از کشورها برای حضور در آن اعلام آمادگی می کردند.

وی گفت: مقالات علمی رسیده به دبیرخانه ،داوری شده و بهترین مقالات برای چاپ در مجلات معتبر انتخاب و از برگزیدگان تقدیر می گردد؛ امسال شرکت کنندگانی از 10 کشور خارجی به صورت مجازی میهمان این کنگره هستند.

دبیر کنگره پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: کارگاه های تخصصی و سخنرانی های علمی در بخش های مختلف از جمله برنامه های اصلی این کنگره است.

وی بیان نمود: امسال انتخاب رساله برتر دکتری زبان و ادبیات فارسی برای نخستین بار در این گردهمایی به پاس زحمات گرانقدر استاد مهدی محقق به نام ایشان، اضافه شده است.

جوکار گفت: این گردهمایی 14 نشست تخصصی ،2 نشست عمومی و سه نشست کارگاهی دارد که در آن رویدادهای علمی یک سال گذشته در قالب مقالات و سخنرانی آنالیز و آسیب شناسی شده و راهکارهای مناسب معین می گردد.

وی توضیح داد: کارگاه های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان ها، پژوهش های محوری معرفی خوزستان بخصوص در حوزه دفاع مقدس، میزگردهای تخصصی در حوزه نشریات علمی و پژوهشی زبان و ادبیات فارسی با حضور سردبیران مجلات معتبر و آنالیز آموزش های زبان فارسی به غیر فارسی زبان ها از دیگر برنامه های اصلی این کنگره است.

وی گفت: انجمن ترویج زبان و ادب فارسی یک انجمن غیر دولتی بوده که حدود 50 سال پیش پایه گذاری شده و از آن جمع عظیم تنها استاد مهدی محقق در بین ما حضور دارند، این انجام پیش از انقلاب فعالیت داشت و پس از انقلاب 14 دوره گردهمایی در سطح کشور برگزار گردید که موضوع این کنگره ها در مراکز دانشگاه ها بود.

دبیر کنگره پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ادامه داد: ماموریت اصلی این انجمن، ترویج زبان فارسی و پاسداری از بنیان های علمی زبان فارسی در سراسر دنیا است که برگزاری چنین کنگره های علمی می تواند در این راستا نتایج درخشانی داشته باشد.

وی توضیح داد: انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در 2 عرصه ملی و بین المللی فعالیت می نماید، این انجمن در حال حاضر با 20 شعبه استانی و 2شعبه خارجی در کشورهای پاکستان و بوسنی فعالیت می نماید که اگر مسائل شیوع ویروس کرونا وجود نداشت، چهار دفتر خارجی دیگر نیز امسال راه اندازی شده بود.

وی بیان نمود: تا به امروز چندین مجله علمی و پژوهشی معتبر در زمینه زبان و ادبیات و ایران شناسی با حمایت این انجمن درسطح کشور به چاپ رسیده است.

دبیر کنگره پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: تبادل اندیشه و ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه زبان فارسی به عنوان یکی از مهمترین انگیزه های برگزاری این گردهمایی عظیم است.

وی اضافه کرد: پانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی قرار بود در آبان ماه امسال برگزار گردد که شرایط شیوع ویروس کرونا، برگزاری آن را به تعویق انداخت و اکنون نیز تنها آیین گشایش آن روز 28 بهمن ماه به صورت حضوری در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می گردد و سایر بخش ها به صورت مجازی می باشد.

جوکار یاداور شد: این گردهمایی عظیمترین وعلمی ترین همایش در سطح کشور است که اگر محدودیت های کرونایی وجود نداشت، بسیاری از کشورها برای حضور در آن اعلام آمادگی می کردند.

همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی و ادبی کشور است که به صورت سالانه برگزار می گردد. تا کنون چهارده دوره از این همایش در دانشگاه های معتبر کشور برگزار گردیده است و پانزدهمین دوره آن از 28 بهمن ماه امسال تا هفتم اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11974

به "خبرنگاران 200 مقاله به گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 200 مقاله به گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید