خبرنگاران کتاب راهنمای گردشگری کاشان رونمایی شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، کاشان - خبرنگاران - کتاب راهنمای گردشگری - فرهنگی کاشان شامگاه پنجشنبه در آیینی با حضور جمعی از فعالان گردشگری کشور و مسوولان کاشان این رونمایی شد.

خبرنگاران کتاب راهنمای گردشگری کاشان رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران، شهردار کاشان در این آیین گفت: کتاب توریستی کاشان در گردآوری سوابق تاریخی بسیار خوب عمل نموده و شبیه یک شناسنامه است.

سعید ابریشمی راد اضافه کرد: این کتاب ظرفیتی ویژه در توریستی کشور ایجاد نموده است و اثری ماندگار در این حوزه خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاشان دارای ظرفیت های بی نظیری در حوزه توریستی است، اضافه کرد: این شهرستان به عنوان مقصد توریستان خارجی در رتبه های نخست بازدید قرار گرفته است که حاکی از ظرفیت کاشان در حوزه توریستی جهانی است.

استاد پیشکسوت معماری کاشان نیز گفت: کاشان در حوزه توریستی صندلی ویژه ای دارد که می توان این مهم را به خاطر نهضت احیای خانه های تاریخی در 20 سال گذشته برشمرد.

اکبر حلی اضافه کرد: زمانی که این نهضت آغاز شد عده ای تجمع های اعتراضی به آن را آغاز و اعلام کردند که بازسازی خانه های تاریخی، حیف و میل بیت المال است.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی احیای خانه های تاریخی سال ها طول کشید و اکنون با احیای صدها خانه تاریخی در کاشان، و این شهرستان به بهشت توریستان تبدیل شد.

حلی با اشاره جامعیت کتاب راهنمای توریستی کاشان خاطر نشان کرد: این کتاب هرگونه اطلاعاتی در زمینه های مختلف را بیان می نماید و می تواند به معرفی هرچه بیشتر کاشان به جهانیان بپرددازد.

همچنین عضو فدراسیون جهانی راهنمایان توریستی گفت: برای رونق بیشتر توریستی در کشور ضروری است ادبیات ایران وارد توریستی گردد.

آرش نورآقایی اضافه کرد: رابطه بین توریستی و ادبیات بسیار قوی است که تا به امروز کاری در این زمینه در کشور نشده است.

وی بیان نمود: با پررنگ کردن نقش افسانه، داستان، ادبیات و سفرنامه می توان شاهد رونق بی نظیر توریستی شد، چرا که در یکی از شهرهای اروپا حضور میلیون ها توریست برای بازدید از یک مجسمه افسانه ای مشاهده می گردد.

به گفته وی، در کتاب راهنمای توریستی کاشان سعی شده است رابطه بین فیلم و توریستی برقرار و نقش ادبیات پررنگ گردد.

به گزارش خبرنگاران، کتاب راهنمای توریستی- فرهنگی کاشان با 495 صفحه با تیراژ 2 هزار نسخه توسط شورای نویسندگان و زیرنظر آرش نورآقایی منتشر شد.

استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، حدود 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.

شهرستان کاشان با 325 اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری و شهرستان 103 هزار نفری آران وبیدگل با 149 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11419

به "خبرنگاران کتاب راهنمای گردشگری کاشان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب راهنمای گردشگری کاشان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید