خبرنگاران رییس اتاق بازرگانی فارس: حمایت بنگاه های آسیب دیده از کرونا در اولویت باشد

به گزارش اکسپرس بلاگ، شیراز- خبرنگاران- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: با شیوع ویروس کرونا، بخش اقتصاد و کسب و کارهای این استان نیز همانند سایر نقاط کشور دچار آسیب های اساسی شده که باید از هم اکنون به فکر دوران پساکرونا باشیم و حمایت از بنگاه های آسیب دیده از این مساله به عنوان یک اولویت دنبال گردد.

خبرنگاران رییس اتاق بازرگانی فارس: حمایت بنگاه های آسیب دیده از کرونا در اولویت باشد

جمال رازقی، چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در شیراز اضافه نمود: بیماری کرونا بخش اقتصاد کل دنیا را گرفتار نموده و افراد و کسب و کارهای زیادی از این بیماری آسیب دیده اند که فعالیت های حمایتی از بنگاه ها و کسب و کارها برای ادامه فعالیت آنها باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت در شرایط سختی واقع شده است و به تنهایی قادر به حمایت از بخش های مختلف آسیب دیده از بیماری کرونا نیست لذا همه افراد و بخش ها در این زمینه مسوولیت دارند و حمایت های بخش دولتی و بخش خصوصی از جمله تامین اجتماعی، مالیات و بانک ها از اقتصاد استان باید مدیریت شده و با دقت پیگیری گردد.

او گفت: فضای کسب و کار استان از مهمترین مسائل در دوران پساکروناست که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، باید حرکت جدی و تصمیم های اساسی برای رونق و تحرک در این زمینه در استان اتخاذ و عملیاتی گردد.

رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: فضای کسب و کار استان دستخوش تغییر شده و تصمیم ها نیز بر اساس احتیاج و منطبق با شرایط باید تغییر کند.

او اضافه نمود: بر اساس آخرین پایش اجرا شده در کشور، هم اینک فضای کسب و کار فارس در رتبه نهم کشور واقع شده است که این صندلی شایسته استانی مانند فارس نیست.

رازقی گفت: سال 98 در بعضی فصول، فارس در بحث فضای کسب و کار در بین سه استان برتر کشور نهاده شد که با توجه به منابع این استان بازگشت به این صندلی امکان پذیر است اما احتیاج به همکاری، همدلی و هماهنگی همگان دارد.

لزوم اقدام فوری برای حل بعضی مسائل ناشی از کرونا در حوزه گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته به تاق بازرگانی فارس هم گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، حوزه گردشگری و کسب و کارهای وابسته آن با مسائلی روبرو شده که بعضی از این مسائل احتیاجمند اقدامات با فوریت زمانی و کوتاه مدت و بعضی نیز احتیاجمند راهکارهای میان مدت هستند.

سهراب شرفی اضافه نمود: در بحث آسیب های کسب و کارهای حوزه گردشگری ناشی از شیوع بیماری کرونا، توجه به زیرساخت ها از جمله اقدامات مهمی است که در دستور کار این کمیسیون نهاده شده تا بتوانیم پس از مهار کامل این بیمار،ی پذیرای گردشگران باشیم.

وی در خصوص بعضی کاستی های صنعت گردشگری در این استان هم بیان داشت: نبود ایستگاه اتوبوس های گردشگری در مقابل هتل ها برای جا به جایی آسان گردشگران، نبود پلیس گردشگر برای هدایت و پاسخگویی به مسائل و مسائل گردشگران، یکپارچه نبودن ساعات کار اماکن تاریخی و باغ های گردشگری شهر شیراز، عدم اختصاص قاضی ویژه مسائل گردشگری و بخش گردشگری در قوه قضاییه برای حل موضوع های مرتبط با گردشگران خارجی و عدم ساماندهی درهای ورودی حرم مطهر شاهچراغ (ع) از جمله این مسائل و کاستی هاست.

شرفی، همچنین تشکیل شورای گردشگری فارس را با هدف ایجاد یکپارچه سازی اقدامات و فعالیت ها در حوزه گردشگری این استان و جلوگیری از اتخاذ تصمیم های جزیره ای، ضروری دانست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3757

به "خبرنگاران رییس اتاق بازرگانی فارس: حمایت بنگاه های آسیب دیده از کرونا در اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس اتاق بازرگانی فارس: حمایت بنگاه های آسیب دیده از کرونا در اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید