خبرنگاران بهداشت دهان و دندان در دوران کرونا باید بیشتر رعایت گردد

به گزارش اکسپرس بلاگ، بجنورد- خبرنگاران - دندانپزشک متخصص ریشه دندان در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شرایط شیوع بیماری کووید 19 بهتر است که افراد به دلیل خشکی دهان و افزایش تنفس دهانی، بهداشت فردی را با حساسیت بیشتری رعایت نمایند.

خبرنگاران بهداشت دهان و دندان در دوران کرونا باید بیشتر رعایت گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر مریم گل محمدی، دوشنبه گفت: زدن ماسک باعث افزایش تنفس دهانی و خشکی دهان می گردد، اما در شرایط کنونی و برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، استفاده از ماسک برای همگان ضرورت دارد.

وی با بیان این که زدن ماسک به تنهایی عامل ایجاد پوسیدگی دندان نیست، اضافه کرد: با توجه به آن که با زدن ماسک بزاق دهان کمتر شده و خشکی دهان زمینه پیشرفت پوسیدگی های ایجاد شده را سرعت می بخشد، توجه به بهداشت فردی در شرایط کنونی بیشتر از گذشته توصیه می گردد.

وی تاکید نمود: ماسک زدن باعث ایجاد پوسیدگی جدید دندانی نمی گردد، بلکه به دلیل کاهش بزاق و شستشوی کمتر، فرایند پوسیدگی های موجود در دندان ها را افزایش می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شرایط کنونی باید فواصل مراجعه به دندانپزشک کمتر گردد تا با مراجعه به موقع پوسیدگی های سطحی درمان شده و از پیشروی آن جلوگیری گردد.

دکتر گل محمدی، زمان مطلوب مراجعه به دندانپزشک در شرایط کنونی را، به منظور پیشگیری از ایجاد پوسیدگی های عمیق هر سه ماه یکبار اعلام نمود و گفت: در شرایط کنونی زدن ماسک الزامی است و می توان با افزایش سطح بهداشت و مراجعه زودهنگام به دندانپزشک، از عواقب جبران ناپذیر پوسیدگی های درمان نشده پیشگیری کرد.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار شرایط قرمز کرونایی شده است که این شرایط به طور پیوسته ادامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8591

به "خبرنگاران بهداشت دهان و دندان در دوران کرونا باید بیشتر رعایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهداشت دهان و دندان در دوران کرونا باید بیشتر رعایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید