خبرنگاران اخراج نیروهای کار در آمریکا 54 درصد افزایش یافت

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران- خبرنگاران- شرکت های آمریکایی درپی شیوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور در ماه جولای (تیرماه) بیش از 262 هزار نفر را اخراج کردند.

خبرنگاران اخراج نیروهای کار در آمریکا 54 درصد افزایش یافت

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران به نقل از رویترز، با فرایند افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا و بازگشت برخی از محدودیت ها، درصد بیکاری در این کشور افزایش یافته است و تنها در ماه جولای آمار اخراج نیروها توسط شرکت های آمریکایی نسبت به ماه گذشته با افزایش 54 درصدی همراه بوده است.

به گزارش رویترز، شرکت های آمریکایی در ماه جولای 262 هزار و 649 نفر را اخراج کردند این در حالی است که آمار اخراج در ماه ژوئن (خرداد) 170 هزار و 219 نفر بوده است.

خبرگزاری رویترز آمار افزایش بیکاری و فرایند اخراج کارکنان در آمریکا را از شرکت بدست آورده است.

اندرو چلنچر معاون ریس شرکت چلنجر، گری که در زمینه مدیریت منابع انسانی در ایالت متحده فعالیت دارد، گفت: مصرف کنندگان خواهان خرید کالاهای کمتری هستند و مشاغل تعطیل می شوند و ورشکستگی ها رو به افزایش است.

به گفته وی ، بسیاری از زیان های اقتصادی و تعطیلی مشاغل مستمر ادامه دارد و پیدا کردن مشاغل جدید و احساس امنیت شغلی برای بسیاری از کارگران سخت خواهد بود.

چلنجر اضافه کرد: ما شاهد تاثیر رکود اقتصادی کرونا بر شرکت های آمریکایی هستیم. شرکت هایی تلاش کردند تا با بازگشایی به شرایط سابق قبل از کرونا برگردند اما قادر به جذب مخاطب نبودند و مجددا مجبور با بستن شرکت ها شدند.

به گفته اندرو، با ادامه تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا، شمار شرکت هایی که اعلام ورشکستگی می کنند در حال افزایش است.

عدم بهبود شرایط کار در آمریکا و افزایش شمار بیکاران در این کشور در حالی مطرح می شود که کاخ سفید و کنگره همچنان از دستیابی به توافقی درباره بسته بعدی محرک اقتصادی ناکام مانده اند.

کاخ سفید، دموکرات ها را مسوول شکست در دستیابی به توافقی کوتاه مدت درباره اعطای مزایای بیمه بیکاری و توقف اخراج ها می داند اما جمهوری خواهان که چند هفته ای را معطل آغاز مذاکرات رسمی درباره بسته محرک بوده اند، هنوز در بین خودشان به توافقی نرسیده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6708

به "خبرنگاران اخراج نیروهای کار در آمریکا 54 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخراج نیروهای کار در آمریکا 54 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید