جولان کرونای دلتا در شرق

به گزارش اکسپرس بلاگ، شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در شرق آسیا باعث نگرانی مقامات کشورهای این حوزه شده و تدابیر شدید امنیتی را برای مهار گونه تازه اتخاذ نموده اند.

جولان کرونای دلتا در شرق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درحالیکه آمار کلی مبتلایان به کرونا در بسیاری از نقاط دنیا درحال کاهش است اما نسبت مبتلایان به گونه دلتای این ویروس رو به افزایش است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اروپا اعلام نموده که این گونه تازه 40 تا 60 درصد قابلیت انتقال بیشتری به نسبت گونه آلفای ویروس کرونا دارد. گونه دلتای ویروس کرونا که برای اولین بار در هند شناسایی شد به سرعت درحال توسعه در قاره اروپا و شرق اسیا است.

باتوجه به اینکه موج اخیر کرونا در هند بسیار شدید بود و قربانیان بسیاری گرفت، ویروس مذکور در هند با تغییرات ژنتیکی شکل تازه ای گرفت و به خطرناکترین نوع ویروس کرونا در دنیا تبدیل شد. حتی کشورهایی که با واکسیناسیون سریع در پی مهار ویروس بودند پیروز به مهار این ویروس بسیار کشنده و مسری نشده اند.

تدروس آدهانوم گبرسیوس، رئیس سازمان بهداشت دنیای در تاره ترین نشست خبری خود نسبت به این گونه تازه کرونا ابراز نگرانی شدید نموده است. وی نگرانی خود را درباره گونه دلتا این گونه بیان نموده است: گونه دلتا قابل انتقال ترین و سریع ترین گونه از انواع شناسایی شده ویروس کرونا از ظهور تا به امروز است. این گونه حداقل در 85 کشور دنیا شناسایی شده و به سرعت در بین جمعیت های واکسینه نشده در حال توسعه است.

باتوجه به نزدیکی هند با کشورهای شرق آسیا بسیاری از کشورهای این منطقه با چالشی جدی برای مهار گونه دلتا روبرو و مجبور به بازگرداندن محدودیتها شده اند. استرالیا (یکشنبه) یکی از بالاترین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا با منشا داخلی در امسال میلادی را تایید کرد. سیدنی پس از آنکه ابتلای خوشه ای به گونه دلتای ویروس کرونا در حومه باندی به 110 نفر رسید از روز گذشته بیش از 5 میلیون نفر شاهد شروع قرنطینه دو هفته ای در سیدنی بودند. گلیدی برجیکلیان، وزیر استان نیوز ساوت ولز درباره شرایط اخیر در سیدنی گفت: باتوجه به واگیردار بودن این ویروس پیش بینی می کنیم که طی چند روز آینده تعداد مبتلایان احتمالا بیشتر از آنچه امروز شاهدش هستیم، برسد.

فرودگاه شنزن در جنوب چین هم 29 خردادماه به علت مشاهده گونه دلتای ویروس کرونا در بین یکی از کارکنان یکی از رستوران های این فرودگاه صدها پرواز خود را لغو کرد و تدابیر کنترلی را تشدید کرد. توقف پروازهای ورودی به پکن درحالی صورت گرفته که مرکز خود را برای جشن های تاسیس حزب کمونیست چین آماده می کرد. گوانگدونگ به اسم پرجمعیت ترین استان چین با دراختیار داشتن 170 مورد تایید شده بین 21 می تا 21 ژوئن مشغول نبرد با کرونا است. از بین این موارد 8 مورد مربوط به شنزن است درحالیکه 146 مورد گزارش شده در گوانجو ثبت شده است. شیوع کرونا در جنوب چین باعث اختلال در بنادری شده که برای تجارت دنیای نقشی کلیدی را ایفا می نمایند. شیوع دوباره کووید در این منطقه از چین می تواند تاخیر چندین ماهه در ارسال کالاهایی را به همراه داشته باشد که کمبود آنها در جریان فصل خرید می تواند باعث افزایش قیمت آنها گردد .

اندونزی با ثبت رکورد تازه بیش از 21 هزار ابتلای روزانه خود را برای یک پیک تازه آماده می نماید. بیمارستان ها در جاکارتا، مرکز این کشور مملو از بیماران کرونایی است. هرچند دولت اندونزی اعمال محدودیتهای موقت در این کشور را تسریع نموده اما تا به امروز از تشدید محدودیتها امتناع نموده است. با اینحال جوکو ویدودو، رئیس جمهور این کشور 270 میلیون نفری با شرایط فوق العاده ای روبه رو بوده و متعهد شده است که با سیاست های سریع و مناسب به این گونه خطرناک پاسخ دهد.

تایوان که یکی از منطقه ها با استاندارد بالای بهداشتی در جنوب شرق آسیا به تعداد می رود روز شنبه اولین مورد ویروس کرونای دلتا را تایید کرد. انتشار این گزارش منجر به تشدید تدابیر کنترلی در جنوب این جزیره شد. تایوان باوجود تعداد نسبتا پایین و ثابت مبتلایان به کرونا در کوشش برای جلوگیری از ابتلای خوشه ای در این جزیره است. وزیر بهداشت تایوان با هشدار به مردم گفت: این ویروس اکنون وارد جامعه شده و ما برای مهار آن باید پیش فعالانه عمل کنیم. از روز یکشنبه دولت تدابیر کنترلی شدیدتری در مرزهای این جزیره در نظر خواهد گرفت و اتباع 5 کشور ازجمله بریتانیا پس از ورود مجبور به رعایت قوانین قرنطینه هستند.

تایلند هم روز یکشنبه بیان کرد که از امروز (دوشنبه) تدابیر شدید کنترلی در رستوران ها و گردهمایی های بانکوک اعمال خواهد شد. در مالزی هم محی الدین یاسین، نخست وزیر این کشور بیان کرد که قرنطینه یک ماهه سراسری تا اعلام بعدی از سوی مقامات ادامه خواهد داشت. بنگلادش هم کشوری بود که خبر از اعمال قرنطینه تازه سراسری از امروز (دوشنبه) خبر داده بود.

اوج گرفتن کرونا در نقاط مختلف دنیا این بار به وسیله گونه دلتا مقامات کشورهای مختلف را به تکاپو انداخته تا با اتخاذ تدابیر شدید مانع از تکرار تجربه های تلخ گذشته شوند. هرچند کشورهای پیشرفته با توجه به امکانات قابل قبول شرایط بهتری برای مهار گونه دلتا دارند اما نگرانی عمده برای کشورهایی است که به واسطه استانداردهای پایین بهداشتی و عدم پیروزیت در دریافت واکسن کرونا در شرایط حساسی به سر می برند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15314

به "جولان کرونای دلتا در شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان کرونای دلتا در شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید