جزئیات مصوبه شورای پول و اعتبار برای بازگشت اموال تملیکی تشریح شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: مدیرکل دفتر امور مالی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اموال تملیکی واحدهای فراوریی یکی از موضوعات مهم حوزه فراوری است که در این راستا اخیرا دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری در شورای پول و اعتبار آنالیز و مصوب شد.

جزئیات مصوبه شورای پول و اعتبار برای بازگشت اموال تملیکی تشریح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شاتا، احمد تشکینی اضافه نمود: در بسیاری از کشورهای جهان معمولا شرایط ویژه ای را برای بازگرداندن واحدهای فراوریی تملیکی به مالکان قبلی در نظر گرفته می گردد تا فرآیند فراوری دچار اختلال نگردد.

وی گفت: بر این اساس امکان بازگشت ملک تملیکی به صاحب حقیقی قبلی و جلوگیری از تغییر کاربری در بخش فراوری بسیار مهم می باشد.

مدیرکل دفتر امور مالی و سیاست های تجاری اضافه نمود: ماده (11) در دستور العمل جدید نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری تا حدی باب مذاکره را بین بانک و فراوری نماینده قبلی باز می نماید.

وی گفت: در ماده (11) اشاره شده است که در صورتی که مال مازاد از جمله وثایق تملیکی باشد، موسسه اعتباری موظف است نحوه و زمان مزایده را حداقل 10 روز قبل مزایده، به اطلاع مالک قبلی آن برساند. در صورتی که مالک قبلی، قبل از بازگشایی پاکت های مزایده، کتبا اعلام آمادگی نماید، موسسه اعتباری موظف است مال مازاد را به مالک قبلی آن واگذار نماید.

تشکینی ادامه داد: مبلغ قابل دریافت بابت واگذاری اموال مازاد به مالک قبلی که باید نقدا پرداخت گردد، معادل با اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین تا تاریخ واگذاری مال مازاد به علاوه سایر هزینه هایی است که موسسه اعتباری در اجرای وثیقه، تملک مال، نگهداری و مزایده آن متحمل شده است، می باشد.

مدیرکل دفتر امور مالی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط تحریمی و نامگذاری امسال با عنوان سال جهش فراوری، تعطیلی واحد های فراوریی قابل توجیه نمی باشد و می بایست تمامی دستگاه های سیاستگذار و اجرایی همکاری و همراهی لازم را با بخش فراوری داشته و بسیار متفاوت تر از سالهای گذشته در جهت برطرف موانع و مسائل فعالیت واحدهای فراوریی اقدام نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5492

به "جزئیات مصوبه شورای پول و اعتبار برای بازگشت اموال تملیکی تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مصوبه شورای پول و اعتبار برای بازگشت اموال تملیکی تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید