جاده سلامت و پارک تفریحی در بافت تاریخی دهدشت ایجاد می گردد

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از احداث جاده سلامت و پارک تفریحی در بافت تاریخی دهدشت با همکاری شهرداری خبرداد.

جاده سلامت و پارک تفریحی در بافت تاریخی دهدشت ایجاد می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی روز آدینه 16 آبان ماه 99 در حاشیه بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت از شهر تاریخی بلاد شاپور، گفت: براساس تفاهم نامه ای که ما بین اداره کل استان و شهرداری دهدشت منعقد شده است زیر ساخت های گردشگری در بافت تاریخی این شهر ایجاد می گردد.

او از احیای بناهای مذهبی بافت تاریخی شهر دهدشت اطلاع داد و اظهار کرد: هفت امام زاده و چهار مسجد در این بافت تاریخی وجود دارد که این بناهای تاریخی بعد از بازسازی، بازسازی و احیا، برای اجرای برنامه های فرهنگی در اختیار هیئت های مذهبی و جوانان علاقه مند به اجرای برنامه های دینی قرار داده می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار به بافت تاریخی دهدشت در سال 99، اضافه کرد: با پیگیری های اجرا شده، این اعتبار به صورت نقدی برای بازسازی و سامان دهی این بافت تاریخی اختصاص یافته است.

او بیان کرد: در گام نخست، بنای تاریخی مسجد مورک بازسازی و احیا شد که برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در اختیار مردم قرار می گیرد.در این پروژه سرویس های بهداشتی و وضوخانه نیز برای این مسجد پیش بینی شده است.

احسان تابش نژاد شهردار دهدشت نیز در این بازدید با اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر برای توسعه زیرساخت های گردشگری بلاد شاپور، گفت: اقدامات لازم برای ایجاد جاده سلامت و پارک تفریحی در بافت تاریخی شهر دهدشت صورت می گیرد.

بافت تاریخی دهدشت در تاریخ 27 مرداد 1364 با شماره ثبت 1689 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دهدشت شهری است در استان کهگیلویه و بویراحمد که مربوط به دوره صفوی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9498

به "جاده سلامت و پارک تفریحی در بافت تاریخی دهدشت ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده سلامت و پارک تفریحی در بافت تاریخی دهدشت ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید