تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن با سیاست گذاری های نو

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر صمت گفت: با سیاست گذاری های تازه، تکمیل زنجیره ارزش و استفاده از عایدی های این بخش برای توسعه معدنی کشور از اولویت های وزارت صمت است.

تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن با سیاست گذاری های نو

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از وزارت صمت، آقای علیرضا رزم حسینی در جریان بازدید از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با تاکید بر اینکه معادن از ثروت های ملی هستند، بر استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه متوازن در کشور اشاره نمود و گفت: ایمیدرو علاوه بر فراوری باید در مدیریت کارآمد مالی هم ایفای نقش کند.

وی با اشاره به ضرورت وجود امنیت سرمایه گذاری در کشور، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای توسعه و اجرای طرح های تازه در حوزه معدن و صنایع معدنی را ضروری دانست.

استفاده از ظرفیت های کشور های منطقه و حضور در میادین بین المللی

رزم حسینی، انجام فعالیت های معدنی در بخش مطالعات و عملیات در دیگر کشور های منطقه را فرصت خوبی برای حضور در مجامع بین المللی برشمرد و بر نقش آفرینی این سازمان در عرصه های بین المللی تاکید نمود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی یک بخش تخصصی در حوزه بین الملل برای تحقق این هدف از پیگیری وزارت صمت در راستای اجرای سیاست های تسهیل کننده تجارت خارجی اطلاع داد و انجام یک کار کارشناسی و مطالعات دقیق در حوزه واردات مواد اولیه معدنی را در راستای بهره برداری بهینه و حفظ ذخایر معدنی کشور خواهان شد.

تمرکز بر بومی سازی و توسعه ساخت داخل در بخش معدن

رزم حسینی در مورد مدیریت توسعه ای این سازمان گفت: با توجه به احتیاج کشور و تنوع معادن در داخل و همینطور ظرفیت های معدنی که در کشور های منطقه وجود دارد، بومی سازی و توسعه ساخت داخل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت ها بیشترین و برترین بهره برداری را در راستای توسعه و خلق ثروت را ببریم.

وی با تاکید بر اهمیت دستگاه های نظارتی در حوزه مالی کشور و مبارزه با فساد و رانت، تعامل این دستگاه ها با بخش فراوری و همراهی با دولت و بخش صنعت و معدن را ضروری دانست و آن را یکی از شرایط مهم برای تحقق اهداف مالی کشور اعلام نمود.

لازم به ذکر است در این بازدید، گزارشی از عملکرد، اقدامات و ماموریت های این سازمان و هم چالش ها و احتیاج های پیش روی آن به وسیله مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ارائه شد و در ادامه وزیر صمت از بخش های مختلف این سازمان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این سازمان نهاده شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16162

به "تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن با سیاست گذاری های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن با سیاست گذاری های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید