تعقیب قضایی اپل به علت کلاهبرداری از کاربران آیتونز

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، این شکایت ماه گذشته تقدیم دادگاه شده و بر اساس آن اپل از این کلاهبرداری آگاه بود و به منظور کسب سود جلوی آن را نگرفت.

تعقیب قضایی اپل به علت کلاهبرداری از کاربران آیتونز

کلاهبرداری از طریق کارت های هدیه سرویس پخش فیلم و موسیقی آیتونز اپل از حدود 14 سال قبل آغاز شد. در آن زمان اپل کارت های هدیه ای را برای استفاده در فروشگاه آنلاین فیلم و موسیقی آیتونز عرضه کرد. این کارت ها بعداً به طور گسترده تری در تمامی فروشگاه های آنلاین اپل قابل استفاده بود.

کلاهبرداران به منظور سوءاستفاده از این کارت ها با قربانیان خود که مشکلاتشان از قبل شناسایی شده بود، تماس گرفته و از آنها می خواستند تا برای پرداخت سریع مالیات، صورت حساب بیمارستان، قبض، بدهی و غیره یک کارت هدیه آیتونز بخرند و به سرعت شماره سریال و کلمه عبور این کارت و نیز پین کد آن را برای اثبات خریداری این کارت در اختیار کلاه برداران تماس گیرنده قرار دهند.

بخش اعظم قربانیان از میان افراد کهنسالی انتخاب می شدند که نمی دانستند که این کارت های هدیه تنها در فروشگاه های اپل قابل استفاده بوده و نمی توان از آنها برای پرداخت قبض و مالیات بهره گرفت.

کلاهبرداران از اعتبار کارت های هدیه مذکور برای خرید تولیدات اپل مانند رایانه های مک، آیفون، آی پد و غیره، ارز یا اعتبار دیجیتال قابل استفاده در بازی ها و اپلیکیشن های مختلف و غیره استفاده می کردند و از آنجا که این مساله به سود اپل بود و باعث رونق کسب و کار آن می شد، تلاش جدی از سوی این شرکت برای مقابله با این کلاهبرداری و اطلاع رسانی به مردم در مورد قابلیت های واقعی کارت های هدیه مذکور صورت نگرفت.

اپل حتی بعد از درخواست ها و هشدارهای فراوان حاضر نشد در وب سایت خود نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کند. گفتنی است که تمامی شاکیان این پرونده هم افراد 50 سال به بالا هستند. خسارت واردشده به عموم مردم به علت اهمال اپل حدود یک میلیارد دلار برآورده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6305

به "تعقیب قضایی اپل به علت کلاهبرداری از کاربران آیتونز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعقیب قضایی اپل به علت کلاهبرداری از کاربران آیتونز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید