تامین امنیت 610 کیلومتر مرز عراق با سوریه با مشارکت حشدالشعبی

به گزارش اکسپرس بلاگ، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از فرایند تامین امنیت 610 کیلومتر مرز با سوریه با مشارکت نیرو های سازمان الحشد الشعبی خبر داد.

تامین امنیت 610 کیلومتر مرز عراق با سوریه با مشارکت حشدالشعبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های عراقی، سرلشکر تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک این کشور امروز (سه شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به نیرو های مسلح دستور داده که مرز های مشترک با سوریه به طور کامل کنترل شود.

وی اضافه کرد: طول مرز عراق و سوریه 610 کیلومتر است و بیشتر مرز امن است و وزارتخانه های دفاع و کشور و سازمان الحشد الشعبی تلاش زیادی برای تامین امنیت منطقه می کنند و علاوه بر این، وزارت منابع آبی عراق نیز تجهیزات کاملی برای احداث خاکریز و حفر خندق به نیرو های مسلح ارایه کرده که کار حفر خندق در مراحل پایانی خود واقع شده است و همچنین مانع گذاری درحال انجام است.

الخفاجی با اشاره به احداث برج های مراقبت با تجهیزات مدرن در مرز مشترک سوریه و عراق گفت که با این برج ها می توانیم به میزان زیادی اقدامات تروریست را رصد و شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد که هماهنگی بالایی با نیرو های پیشمرگه کرد از طریق مراکز هماهنگی مشترک بین بغداد و اربیل برای رصد نفوذ بقایای گروه تروریستی داعش وجود دارد و ما تا به امروز توانسته ایم در بسیاری مناطق، نفوذ تروریست ها را سد کنیم و منابع مالی تروریسم را بخشکانیم.

عراق چند سال است که برای تامین مرز خود با سوریه فعالیت می کند، زیرا برخی بقایای گروه تروریستی داعش در تلاش برای تردد در مرز هستند.

به همین دلیل، سفیر سوریه و مشاور امنیت ملی عراق دیروز درباره تامین امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم و موضوع اردوگاه الهول در نزدیک مرز دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار پرونده اردوگاه مرزی الهول و اهمیت تبادل اطلاعات امنیتی و داده های اطلاعاتی و پیگرد بقایای گروه تروریستی داعش بررسی شد.

اردوگاه الهول که در استان حسکه در شمال سوریه واقع شده است، آوارگان و خانواده ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه خانواده های داعشی ها محسوب می شود که تحت کنترل گروه موسوم به نیرو های دمکراتیک سوریه (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

آزاد کردن گروه دیگری از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش از اردوگاه الهول توسط قسد (کرد های سوریه)، اخیرا نگرانی ها را درباره تحرکات دوباره تروریست ها در مرز های غربی و شمالی عراق با سوریه ایجاد کرده است و برخی کارشناسان امنیتی از پتانسیل موجود در این اردوگاه برای گسترش دوباره تروریسم صحبت می کنند.

عراق و سوریه درحال حاضر در چارچوب کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات بین بغداد، تهران، مسکو و دمشق برای مبارزه با تروریسم همکاری می کنند.

کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری های امنیتی با ایران، روسیه و سوریه، با هدف همکاری و تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال 1394 با عضویت وابستگان نظامی این کشور ها و کننده عراق در بغداد راه اندازی شده است.

تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیرو های عراقی و سوری در شناسایی و هدف دریافت مواضع مهم و حساس گروه تروریستی داعش و تکفیری ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و پیروز ترین کارکرد های این مرکز بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10582

به "تامین امنیت 610 کیلومتر مرز عراق با سوریه با مشارکت حشدالشعبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین امنیت 610 کیلومتر مرز عراق با سوریه با مشارکت حشدالشعبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید