بسیاری از کاربران اندروید به خاطر نبود اثرانگشت و محدودیت های iOS، آیفون 13 را نمی پسندند

به گزارش اکسپرس بلاگ، اینطور که به نظر می رسد، کاربران کنونی گوشی های اندروید به خاطر نبود حسگر اثرانگشت و یک سری محدودیت های سیستم عامل iOS، تمایلی به خرید گوشی های سری آیفون 13 ندارند.

بسیاری از کاربران اندروید به خاطر نبود اثرانگشت و محدودیت های iOS، آیفون 13 را نمی پسندند

اپل میخواهد در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریور) از گوشی های سری آیفون 13 رونمایی کند. آیفون ها همواره در ماه سپتامبر رونمایی می شدند منتها سال گذشته به خاطر یک سری مسائل نظیر شیوع ویروس کرونا و وجود مسائلی در زنجیره تامین، آیفون ها تقریبا با یک ماه تاخیر رونمایی شدند. سال جاری اما همه چیز طبق روال سابق پیش خواهد رفت و آیفون ها باز هم در همان ماه سپتامبر رونمایی و راهی بازار خواهند شد.

آیفون ها همه سال در بین 10 گوشی پرفروش سال، برترین رتبه را مال خود می نمایند. در بین پرچم دارها، آیفون ها هستند که همواره بیشترین فروش را دارند و بسیاری از کاربران هم به این گوشی ها علاقه دارند؛ کاربران اندرویدی هم از این قاعده مستثنی نیستند و با توجه به یک تحقیق، اگر فرصت داشتند، شانس داشتن آیفون را از دست نمی دادند. آیفون 12 هم با اینکه از رفرش ریت 120 هرتز بهره نمی برد و تغییرات مثبت زیادی به نسبت قبل نداشت (البته به جز اینترنت 5G)، باز هم توانست در بین پرفروش ترین گوشی های سال قرار بگیرد.

اما آیفون 13 به نظر می رسد تغییرات مثبت زیادی به نسبت قبل نداشته باشد. البته رفرش ریت 120 هرتز قرار است به آن ها اضافه گردد منتها فقط دو مدل پرو و پرو مکس از آن بهره خواهند برد و دو مدل استاندارد و مینی همچنان به نمایشگری با همان رفرش ریت 60 هرتز مجهز خواهند شد. اما با توجه به یک تحقیق که اخیرا به وسیله فروشگاه آنلاین SellCell اجرا شده است، ظاهرا مشکل اصلی کاربران با گوشی های آیفون، نمایشگر 60 هرتزی آن ها نیست؛ بلکه حسگر اثرانگشت است.

82 درصد از کاربران اندروید به دلایل مختلف به خرید آیفون 13 تمایلی ندارند

این فروشگاه از 5000 کاربر گوشی های اندروید اهل ایالات متحده آمریکا که 18 سال یا بالاتر داشتند در رابطه با تمایل شان به خرید نماینده های تازه اپل پرسید که 82 درصد از آن ها گفتند علاقه ای به خرید آیفون 13 ندارد. در واقع فقط 18 درصد از این 5000 نفر اعلام کردند به خرید آیفون های تازه تمایل دارند.

این نظرسنجی نشان می دهد کاربران گوشی های اندروید برای خرید آیفون 13 به علت بیشتری احتیاج دارند در غیر این صورت به زیست بوم خود که این روزها پیشرفت بسیار خوبی هم داشته است وفادار خواهد ماند. مثلا سال گذشته که شاهد تغییرات اندکی در اندروید 11 به نسبت اندروید 10 بودیم، اما اینترنت 5G به آیفون ها اضافه شد، 33 درصد از کاربران اندرویدی اعلام کردند به خرید آیفون 12 و مدل های مختلف آن تمایل دارند. نکته جالب هم اینجاست که در بین کاربران کنونی آیفون، حدودا 44 درصد از تمایل خود به خرید آیفون 13 خبر داده اند. احتمالا عظیم ترین علت این افراد برای خرید مدل های تازه، بهبود کیفیت باتری و افزایش رفرش ریت صفحه از 60 به 120 هرتز است چون در غیر این صورت تفاوت چشمگیری بین دو نسل مشاهده نمی گردد.

البته از لحاظ کیفیت سخت افزار، دوربین، قابلیت های نرم افزاری، افزایش ظرفیت حافظه داخلی به 1 ترابایت و مواردی از این دست یک سری پیشرفت هایی را شاهد خواهیم بود منتها این پیشرفت ها آنقدری زیاد نیستند که کاربران را به خرید مدل های تازه ترغیب نمایند.

اما در رابطه با کاربران اندروید که تمایل به خرید آیفون های تازه نداشتند باید بگوییم، وقتی از آن ها درباره علت عدم علاقه به نماینده های تازه اپل پرسیده شده بود، 32 درصدشان گفتند به خاطر عدم بهره مندی این گوشی ها از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر قصد خرید آن ها را ندارند. علت عجیبی است چون حسگر تشخیص چهره هم کار خود را به خوبی انجام می دهد، خصوصا اینکه اپل میخواهد با اعمال تغییراتی، آن را قادر سازد حتی در صورت داشتن ماسک و عینک هم کاربران را شناسایی کند. با این حال به نظر می رسد کاربران خیلی بیشتر از آنچه که تصور می شد به حسگر اثرانگشت علاقه دارند.

البته سال جاری خبرهایی منتشر شده بود مبنی براینکه اپل با سامسونگ برای فراوری نمایشگر LTPO وارد همکاری شده است. از همین رو پیش بینی می شد شرکت آمریکایی درون گوشی های خود، حداقل در دو مدل پرو و پرو مکس از سنسور اثرانگشت در کنار تشخیص چهره استفاده کند اما به نظر می رسد این اتفاق سال جاری رخ نخواهد داد.

کاربران اندروید، محدودیت های iOS را دوست ندارند

این یک گفته قدیمی و تا حدودی درست است؛ اندروید دست کاربران را بازتر می گذارد ولی iOS به خاطر حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران، اندکی آن ها را محدود می نماید. اما خب این محدودیت ها نه فقط در دانلود اپلیکیشن از منابع خارجی یا به عبارتی سایدلود آن ها بلکه در زمینه شخصی سازی هم وجود دارد. حدودا 16.7 درصد از کاربران به خاطر محدودیت هایی در زمینه شخصی سازی، به خریدن آیفون ها تمایل نشان ندادند. 12.8 درصد از آن ها هم به خاطر محدودیت در سایدلود اپلیکیشن ها از منابعی غیر از اپ استور دوست ندارد گوشی بعدی شان آیفون باشد. 12 درصد از این کاربران هم با این علت که گوشی های اندرویدی از لحاظ سخت افزاری شرایط بهتری دارند، قصد سوییچ به نماینده های اپل را نداشتند.

از دلایل دیگری که تعداد کمی از کاربران به آن اشاره نمودند می توان به عدم توانایی در خرید آیفون 13 (4.5 درصد)، نبود گوگل اسیستنت (2.6 درصد)، عدم بهره مندی از اسپلیت اسکرین مولتی تسکینگ (2.3 درصد) و نبود محصولی تاشو (0.8 درصد) اشاره نمود. البته در این بین دلایل نه چندان منطقی هم دیده می گردد منتها نظری است که ثبت شده است.

در این بین اما 51 درصد از کاربرانی که به خرید گوشی های آیفون تمایل نشان دادند، به خاطر پشتیبانی نرم افزاری بلندمدت اپل گوشی های این شرکت را دوست داشتند. البته شرکت هایی نظیر سامسونگ و وان پلاس هستند که گوشی های پرچم دار و نسبتا قدرتمند خود را به مدت سه سال به سیستم عامل تازه به روزرسانی می نمایند اما بسیاری از شرکت های اندرویدی فقط دو سال گوشی های خود را پشتیبانی می نمایند و این اصلا برای کسانی که به پشتیبانی پنج یا شش ساله آیفون ها عادت دارند قابل قبول نیست. بعلاوه این می تواند یک نکته بسیار ترغیب نماینده هم به حساب بیاید. یعنی گوشی که امروز خریداری می کنید به مدت شش سال باز هم تازهترین قابلیت ها و امکانات را تا حد امکان دریافت می نماید که این فوق العاده است.

24 درصد از علاقه مندان به محصولات اپل، از هماهنگی بی نظیری که بین آن ها وجود دارد خوششان می آید و آن را علتی برای سوییچ به آیفون ها می دانند. حدودا 11.4 درصد هم تصور می نمایند چون اپل به حریم خصوصی و امنیت کاربران توجه بیشتری دارد، به همین دلیل پلتفرم بهتری به شمار میرود.

اما به طور دقیق، گوشی هایی که بیشتر مورد پسند کاربران اندروید واقع شد به ترتیب آیفون 13 پرو مکس با میزان 6.7 اینچ و آیفون 13 با میزان 6.1 اینچ بودند که هر سال هم این مدل ها کاربران بسیار زیادی را به خود جذب می نمایند. آیفون 13 مینی اما همچنان هوادار زیادی ندارد و فقط 5 درصد از کاربران به خرید آن تمایل نشان دادند. آیفون 12 مینی هم هوادار خاصی نداشت و باعث شد اپل فراوری آن را کاهش و بعدا متوقف کند. اما خب اینکه شرکت آمریکایی تصمیم گرفت بار دیگر مدل تازه آن را عرضه کند عجیب بود. جالب اینجاست که علاقه مندان به آیفون های آینده لزوما علاقه خاصی به اپل واچ سری 7 یا ایرپادز 3 ندارند. پیش تر هم یک تحقیق از چندین کاربر آمریکایی آیفون اجرا شده بود که نشان می داد این افراد لزوما به سایر محصولات اپل علاقه ندارند و انتخاب زیست بوم اپل فقط به خاطر خود آیفون ها بود.

با این حال اینطور که به نظر می رسد، باز هم به احتمال بسیار فراوان آیفون های تازه در فروش، رقبای اندرویدی خود را پشت سر خواهند گذاشت. حال این بار تا چه میزان شاهد اختلاف بین محصولات دو شرکت خواهیم بود موضوعی است که باید برای اطلاع از آن منتظر عرضه رسمی آیفون 13 و مدل های مختلف آن باشیم.

منبع: PhoneArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16510

به "بسیاری از کاربران اندروید به خاطر نبود اثرانگشت و محدودیت های iOS، آیفون 13 را نمی پسندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از کاربران اندروید به خاطر نبود اثرانگشت و محدودیت های iOS، آیفون 13 را نمی پسندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید