اعزام بیش از 7 هزار پزشک و پرستار به منطقه ها محروم

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: 7 هزار و 462 پزشک و 53 هزار و 542 پرستار به منطقه ها محروم کشور اعزام شده است.

اعزام بیش از 7 هزار پزشک و پرستار به منطقه ها محروم

امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به آخرین شرایط توزیع کادر درمان در دوران شیوع اپیدمی در ایران اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور کادر درمان خدمات درخشانی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه داده اند. وزارت بهداشت با در نظر گرفتن شرایط خاص اپیدمی و تهدید های ناشی از این بیماری، سیاست تامین منابع انسانی کار آمد در دانشگاه های علوم پزشکی نموده است.

او ادامه داد: در دوره سوم اعزام مستقیم 314پزشک عمومی و 98 دندان پزشک به منطقه ها مختلف کشور اعزام شده اند. در طرح توزیع ادواری نوبت دوم 171 نفر پزشک عمومی و 75 دندان پزشک به منطقه ها کم تر برخوردار و مورد احتیاج کشور اعزام شده اند.

فتحی بیان نمود: در حال حاضر فارغ التحصیلان پرستاری و پیراپزشکی به صورت غیر متمرکز اعزام شده و پیغام آوران بهداشت هم برای اعزام به منطقه ها مختلف ثبت نام نموده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 43 هزار نفر داوطلب در فراخوان امداد رسانی ثبت نام نموده که 6890 نفر بکار گرفته شده اند، بیان نمود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز هفت هزار و 462 پزشک، 53 هزار و 542 پرستار، 11 هزار و 167 کارشناس مامایی به منطقه ها مختلف کشور و به ویژه استان های کم برخوردار اعزام شده است .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16655

به "اعزام بیش از 7 هزار پزشک و پرستار به منطقه ها محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام بیش از 7 هزار پزشک و پرستار به منطقه ها محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید