استفاده از درب MDF

به گزارش اکسپرس بلاگ، درب از جمله بخش های ساختمان است که رابط بین فضای داخل و محیط بیرون بوده و حریم خصوصی ایجاد می نماید. در ساخت این المان از متریال های مختلف نظیر چوب طبیعی، ام دی اف، پی وی سی، فایبرگلاس، آلومینیوم، استیل و شیشه استفاده می شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند و طبق بودجه افراد انتخاب می شوند. درب ساختمان حافظ امنیت اهالی است ، از این رو در ساخت آن باید متریال های با کیفیت و بادوام به کار فرایند تا در برابر ضربه، پوسیدگی، تغییر رنگ و شرایط جوی مختلف از استحکام لازم برخوردار باشد.

استفاده از درب MDF

درب های داخلی در مقایسه با درب حیاط از مقاومت کمتری برخوردارند زیرا در برابر عوامل مختلف محیطی قرار نمی گیرند، از این رو اصولاً در ساخت آن ها از ام دی اف، چوب طبیعی و یا شیشه استفاده می شود. در حال حاضر درب ام دی اف رایج ترین مدل درب است که نه تنها از قیمت مناسب برخوردار بوده بلکه دارای مقاومت لازم است. این درب ها به دلیل تنوع بالای رنگ به خوبی با دکوراسیون داخلی هماهنگی پیدا کرده و حریم خصوصی برای اتاق ها ایجاد می کنند.

چوب طبیعی از درختان جنگلی بدست می آید و دارای بافت و رگه های بسیار زیباست اما قیمت آن به نسبت MDF بالاتر است، از این رو تولید کنندگان و سازندگان درب های ساختمانی بیشتر از ام دی اف استفاده می کنند. این متریال جایگزینی مناسب برای سایر موارد به شمار می آید. نحوه تولید ام دی اف به نحوی است که ضایعات چوبی توسط نوعی چسب به نام رزین در درجه حرارت و فشار بالا در کنار هم قرار گرفته, فشرده و بهم چسبیده میشوند.

MDF از جمله فرآوری های مصنوعی چوب بوده که از فیبرهای نیمه فشرده ساخته میشود. این چوب مصنوعی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و سطح آن کاملاً صاف و متراکم می باشد. لازم به ذکر است که در مقایسه با نئوپان از مقاومت بالاتری در برابر رطوبت برخوردار است. چگالی ورق های MDF بسیار بالا و در تمامی سطوح آن یکسان میباشد، از این رو خواص فیزیکی و مکانیکی آن ها نسبت به فیبرهای چوبی دیگر بهتر است.

انواع درب ام دی اف

درب های ام دی اف با توجه به روکش خود به انواع مختلف تقسیم می شوند از جمله:

درب ام دی اف روکش چوب

این درب ها با لایه ای نازک از چوب طبیعی روکش می شوند و حتماً باید رنگ آمیزی گردند. روکش های ملچ رایج ترین روکش چوبی برای درب mdf است.

درب ام دی اف روکش ملامینه

در این درب ها از روکش ملامینه با قطر 5 میلی متر استفاده می شود. این روکش دارای رنگ های متنوع بوده و در برابر خراشیدگی، سائیدگی و رطوبت مقاوم است. قهمچنین قیمت آن در مقایسه با سایر روکش ها ارزان تر می باشد.

درب ام دی اف روکش پی وی سی

در این درب ها ابتدا طرح مورد نظر توسط دستگاه CNC بر روی سطح حک شده، سپس روکش PVC روی آن وکیوم می شود. روکش کاری با پی وی سی نیازی به رنگ آمیزی ندارد زیرا این متریال از ثبات رنگ برخوردار بوده و در برابر نم و رطوبت پوسته پوسته نمی شود.

مزایای ام دی اف

این متریال به دلیل مزایای قابل قبول در حال حاضر مورد استقبال فراوان قرار می گیرد زیرا علاوه بر دوام بالا، سبک بوده و خرید آن مقرون بصرفه است. از قابلیت های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت و فشردگی بالا از ویژگی های شاخص آن می باشد.
  • سطح تخته فیبرهای ام دی اف صاف و یکنواخت بوده و هیچ گونه ترک خوردگی در آن ها مشاهده نمی شود.
  • تنوع طرح و رنگ آن بالاست و با متریال های گوناگون می توان آن را روکش کرد.
  • ظاهری شبیه به چوب دارد و زیبایی و ظرافت را به ارمغان می آورد.
  • در برابر تجمع حشرات, رشد قارچ ها و رطوبت مقاوم می باشد.
  • از قابلیت روکش کاری, سنباده زدنی و ماشین کاری برخوردار است.
  • قیمت آن در مقایسه با سایر متریال هایی که در ساخت درب به کار می فرایند پایین تر است، از این رو خرید آن از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است.
  • با توجه به نوع روکش از مقاومت لازم در برابر آب و رطوبت برخوردار بوده و به مرور زمان پوسته پوسته نمی شود.
  • وزن آن در مقایسه با سایر متریال ها سبک بوده، در نتیجه درب به راحتی باز و بسته می شود.

انواع ام دی اف

ام دی اف نازک

این نوع ام دی اف ضخامت کمی دارد و برای انواع دیوارپوش و کفپوش ساختمانی, کمد, پوشش های مختلف سقف و پشت کابینت ها مورد استفاده قرار میگیرد.

ام دی اف ضخیم

این محصول ضخامت بالایی دارد و برای ساخت سازه های چوبی و روکش های دکوراتیو ساده یا طرح دار به کار میرود.

ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت

این ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و در ساخت کابینت سرویس بهداشتی و حمام، پله ها و کفپوش نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

ام دی اف خام

این نوع ام دی اف از تخته های فیبر مانند ساخته میشود و هیچ روکشی ندارد. از ام دی اف خام در پارتیشن بندی فضای داخلی خانه, صنعت مبلمان سازی, روکش ارگ و ستون های داخل ساختمان و… استفاده میشود.

ام دی اف با روکش تزیینی

از این نوع MDF برای روکش درب ها, کابینت ها و… استفاده میشود.

قیمت درب ام دی اف

قیمت درب های ام دی اف با توجه به نوع روکشی که برای آن ها انتخاب می شود متفاوت است. روکش های مقاوم تر مسلماً قیمت بالاتری دارند زیرا دوام و مقاومت آن ها ایده آل است و عمر طولانی تری دارند.

جهت اطلاع از قیمت انواع درب MDF اینجا کلیک کنید

تولید کنندگان و کنندگی های گرامی سراسر کشور به منظور درج قیمت محصولات خود می توانند به قسمت قیمت های ساختمانی سایت مراجعه کنند.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 384

به "استفاده از درب MDF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از درب MDF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید