آغاز ثبت نام مهمان شدن برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی ، دانشجویان به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، ثبت نام دانشجویان به منظور مهمان شدن در شهرهای خود یا نزدیک به آن برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی، با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور، از فردا آغاز می شود.

آغاز ثبت نام مهمان شدن برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی ، دانشجویان به کجا مراجعه کنند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید و در راستای کاهش تردد دانشجویان، این امکان فراهم شده است که دانشجویان کاردانی و کارشناسی با ثبت نام در سامانه سجاد دروس عملی و آزمایشگاهی خود را در دانشگاه محل سکونت خود بگذرانند.

بر این اساس، دانشگاه های دولتی، فنی و حرفه ای و غیردولتی - غیرانتفاعی کلیه دانشجویان کاردانی و کارشناسی می توانند در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 به صورت مهمان دروس عملی و آزمایشگاهی را در نزدیک ترین دانشگاه محل تحصیل خود بگذرانند.

بر اساس این گزارش ضرورت دارد تمام دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آنها خارج از محل سکونت آنان است، می توانند برای نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 صرفا برای دروس عملی و آزمایشگاهی از تاریخ 6 لغایت 18 مردادماه با مراجعه به سامانه جامع سازمان امور دانشجویان به نشانی اینترنتی سامانه سجاد https://portal.saorg.ir و با مطالعه دقیق اطلاعیه و راهنمای ثبت نام در سامانه میهمانی دروس عملی دانشجویان داخل نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

براساس این گزارش، دانشگاه ها تنها درخواست هایی را بررسی خواهند کرد که از طریق سامانه سجاد ثبت شده باشد. بنابراین تمام متقاضیان مذکور که مایل هستند در ترم آینده درخواست میهمانی جهت دروس عملی و آزمایشگاهی آنان بررسی شود، از طریق این سامانه اقدام کنند.

همچنین در زمان ثبت درخواست، متقاضیان باید فهرست دروس عملی ترم آینده را با رعایت پیش نیاز و هم نیاز و مقررات آموزشی اعلام و همچنین دانشگاه هایی را انتخاب کنند که در محل سکونت خانواده متقاضیان یا نزدیکترین دانشگاه به محل سکونت باشد.

پس از اتمام ثبت نام دانشجویان متقاضی، دانشگاه مبدا از 19 تا 27 مردادماه نسبت به بررسی درخواست ها اقدام کرده و از 28 مردادماه لغایت 6 شهریورماه دانشگاه های مقصد درخواست های موافقت شده توسط دانشگاه مبدا را بررسی می کنند.

دانشجویان می توانند پس از ثبت درخواست و دریافت کد پیگیری نتیجه درخواست خود را از طریق سامانه سجاد پیگیری و از مراجعه حضوری به دانشگاه ها و سازمان با توجه به شرایط موجود خودداری کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6264

به "آغاز ثبت نام مهمان شدن برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی ، دانشجویان به کجا مراجعه کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز ثبت نام مهمان شدن برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی ، دانشجویان به کجا مراجعه کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید